Maatschappelijk

Maatschappelijk

Binnen Wittenhorst draait het om meer dan alleen voetbal. Samen met diverse maatschappelijke partners streeft de vereniging diverse gezamenlijke doelen na.

maatschappelijk.jpg

Vitaal Meedoen (voorheen Fit naar werk)

Vitaal Meedoen is een samenwerkingsproject tussen Gemeente Horst aan de Maas en de Businessclub van Wittenhorst. Doel is om mensen vanuit verschillende uitkeringssituaties weer in aanraking te laten komen met het bedrijfsleven, met uiteindelijk als ultieme doel deze mensen weer aan een baan te helpen. Het programma bestaat uit zowel een fysieke en sportieve training als ook theoretische sessies. De groep deelnemers wordt begeleid door Jobcoach Hay Emonts.

Begeleiding spelers en vrijwilligers

Wittenhorst helpt haar leden en vrijwilligers in het ontwikkelen van hun maatschappelijke carrière. Het netwerk van de vereniging wordt bijvoorbeeld ingezet om spelers te ondersteunen bij het vinden van banen, stageplaatsen en afstudeerprojecten. Daarnaast worden spelers begeleid als het gaat om sollicitatietrainingen en het samenstellen van een attractief CV.