Nipte nederlaag Wittenhorst bij Dongen

24 maart 2024

Het is Wittenhorst 1 niet gelukt om voor een verrassing te zorgen op bezoek bij kampioenskandidaat Dongen. De Horstenaren gingen weliswaar rusten met een voorsprong, maar verspeelden deze na rust door twee snelle tegentreffers: 2-1.

Startblokken

De thuisploeg schoot uit de startblokken en creëerde enkele keren gevaar voor het Horster doel. Met wat geluk werd de brilstand in de openingsfase gehandhaafd. De eerste kans voor de oranjehemden kwam op naam van Joost van Rensch, maar zijn schot miste kracht.

Strafschop

Na twee kansen voor Dongen om de voorsprong te pakken, werd vlak voor rust spits Verkennis gevloerd met als gevolg een strafschop. De spits benutte deze zelf, waardoor de ploeg van Sjoerd van der Coelen ging rusten met een voorsprong.

Snelle tegentreffers

Waar de staf en spelers in de rust vast en zeker een strijdplan bedachten om het Brabantse offensief in de kiem te smoren, bleek niets minder waar: amper zes minuten na rust stond het al 2-1 door treffers van Gerrits (afvallende bal) en Bastmeijer (hard schot). Vlak hierna scoorde Van Rensch al bijna de gelijkmaker, maar zijn schot ging nipt naast.

In de laatste twintig minuten wisten de bezoekers enkele kansen te creëren: een aanval via Giel Beurskens strandde wegens buitenspel en een schot van Rijkers vloog over. Met nog ruim vijf minuten te gaan vielen Heijnen en Van Biljouw in; een slotoffensief lag op de loer.

Grote kans

Met een gezonde portie vechtvoetbal probeerde Wittenhorst er een gelijkmaker uit te slepen. Dit lukte bijna: een kopbal van invaller Heijnen ging tot veler verbazing naast. Dit had het misschien wel verdiende gelijkspel moeten zijn. Het mocht niet zo zijn. Wittenhorst staat met nog zeven wedstrijden te gaan op de veilige twaalfde plek met vijf punten voorsprong op naaste belager Unitas '30. Over twee weken staat de belangrijke thuiswedstrijd tegen Orion uit Nijmegen op het programma.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Ruben Peulen, Dion van Horne, Bono Wijnhoven (85. Willem Heijnen); Joep Beurskens (75. Koen Jenniskens), Daan Verlijsdonk (85. Mats van Biljouw), Nick Driessen (75. Tom Spreeuwenberg), Jeffrey Rijkers; Joost van Rensch (62. Luc van Kuijck), Giel Beurskens, Jeroen Verkennis.