Zaal 1 verslaat Herberg De Peel 1 (Update)

25 oktober 2012

Zaal 1 heeft het zichzelf weer eens moeilijker gemaakt dan nodig. Ondanks het nodige gerommel was het vanaf de 1ste minuut druk op de helft van Herberg de Peel. Zaal 1 wil een wedstrijd nog wel eens te slap beginnen maar daar was maandag in thuishaven De Berkel absoluut niets van te merken.

Het was Peter 'Das Futsalphantom' Nijssen die, jaja, met zijn bekende draai om zijn as de 1-0 op het scorebord wist te zetten. Een voorzet van Kevin bereikte Vincent die de 2-0 liet noteren. De 3-0 was een beauty van Vincent. Na zelf de bal te hebben veroverd op de eigen helft begon hij aan een indrukwekkende solo die hij even indrukwekkend afronde, 3-0. Bart Zanders zorgde vervolgens met een lepe maar bekeken bal vanaf de middenlijn voor een comfortabele 4-0. Ruststand en niks aan het handje zou je zeggen. Inderdaad; zou je zeggen.

De tweede helft liet een ander beeld zien. Zaal 1 gaf de controle over de wedstrijd weg en Herberg de Peel wist hier niet veel later van te profiteren, 4-1.  Daan, via een mooie 1-2 met Peter, bracht het verschil weer op 4 doelpunten. Maar binnen een minuut stond het alweer 5-2. Vervolgens mocht Herberg de Peel zelfs terugkomen tot 5-4. Gijs hield Zaal 1 in deze fase op de been. Hierbij leken we ook Bart te verliezen na een belachelijke charge op de benen. Na een korte rustperiode langs de kant kon Bart uiteindelijk terugkeren tussen de lijnen. Na nog enkele spannende minuten maakte Das Futsalphantom via 2 goals aan alle onzekerheid een einde en wist Wittenhorst de wedstrijd met een 7-4 stand af te sluiten.

Volgende week 50 minuten geconcentreed en dan is er niks aan het handje.