Bestedingsdoelen

Als vriend denk je mee en stem je mee om te bepalen waar de meeste hulp nodig is. Dit doe je op een jaarlijkse vriendenavond in de kantine. uit alle ingezonden bestedingsdoelen zal de commissie een voorselectie maken op basis van de voorwaarden. Op de vriendenavond kan iedere vriend stemmen op deze bestedingsdoelen. De doelen met de meeste stemmen krijgen het geld wat ze zo hard nodig hebben.

Bestedingsdoelen van 2024

Vriendenavond is op 24 mei 2024, vanaf 19:30 in de kantine.

• Hieronder wordt de shortlist geplaatst vanaf medio mei. Wil je een bestedingsdoel insturen, dat kan, stuur deze voor 1 mei naar vriendenvan@rksv-wittenhorst.nl.

Voorwaarden voor Bestedingsdoelen

We proberen zo transparant en eerlijk mogelijk inzicht te geven waar een bestedingsdoel aan moet voldoen.

Focus op de Jeugd: Alle ingediende projecten moeten direct bijdragen aan de jeugdafdeling van onze club, in lijn met ons doel om de ontwikkeling en het welzijn van onze jonge leden te ondersteunen.

Verantwoordelijkheid en Realisatie: Indieners van een project moeten zelf verantwoordelijkheid nemen voor de uitvoering ervan, of een verantwoordelijke aanwijzen. Projecten zonder duidelijke verantwoordelijkheid worden mogelijk niet opgenomen op de shortlist.

Financiering na Realisatie: Financiële steun wordt verleend op basis van ingediende facturen na voltooiing van het project. Voor projecten die voorfinanciering vereisen, moedigen we indieners aan om een plan voor te stellen dat de financieringsbehoefte overbrugt, zoals een deelfinanciering of garantstelling.

Realisme en Tijdigheid: Projecten moeten binnen 12 maanden na goedkeuring te realiseren zijn en financieel realistisch zijn binnen het budget van de Vrienden van Wittenhorst. Voorstellen die de gehele jeugdafdeling ten goede komen, krijgen de voorkeur boven voorstellen die slechts één team bevoordelen.

Budgetbeperkingen: Hoewel er geen vast maximumbedrag per project is gesteld, bedraagt het totale budget van de Vrienden dit jaar €5.000. Projecten die een grotere investering vereisen, moeten aangeven hoe aanvullende financiering zal worden verkregen.

Recht van de Commissie: De commissie behoudt zich het recht voor om projecten die niet aan de bovenstaande criteria voldoen, niet op te nemen op de shortlist. Dit besluitvormingsproces zal transparant en eerlijk zijn, waarbij de redenen voor afwijzing duidelijk worden gecommuniceerd aan de indiener.

Shortlist en Stemming: Alleen projecten op de shortlist worden gepresenteerd tijdens de vriendenavond. Elke indiener krijgt de mogelijkheid zijn of haar project in een presentatie van maximaal 5 minuten te vertegenwoordigen. Dit kan door de indiener zelf of door een aangewezen vertegenwoordiger worden gedaan.