Wittenhorst JO12-1 kampioen in de 3e fase

26 maart 2024

JO12-1 is in de 3e fase kampioen geworden. Halverwege deze fase werd er door de KNVB een team toegevoegd, waardoor een aantal teams 6 wedstrijden kreeg te spelen en een aantal teams 7 wedstrijden. Na eliminatie van de extra wedstrijd bleven er uiteindelijk 3 teams over met een gelijk aantal punten. Dit is toch vrij uniek in voetballand.

De JO12-1 had afgelopen zaterdag als enige kampioen kunnen worden, maar de tegenstander en concurrent, SJVV O12-1, was beter. Bij onze spelers zat er wat teveel spanning op en het goede voetbal van de laatste weken kwam er niet meer zo best uit. Er werd keihard gewerkt en er waren kansen, maar helaas het zat niet mee. SJVV wist tweemaal uit een wat ongelukkige situatie te scoren. Dus SJVV ook kampioen. Proficiat aan Sint Joseph.

Maar wij eveneens kampioen, omdat doelsaldo niet meetelt en beide teams evenveel punten hebben. Na de teleurstelling van de verloren wedstrijd hebben we het feestje in de kantine toch gevierd en kwam de lach weer snel op de gezichtjes. Aan het begin van het seizoen 2023-2024 hadden de jongens een heel moeilijke start, maar door hard te werken en de wil om zelf beter te worden, werden er stappen voorwaarts gezet. De jongens zijn niet alleen individueel beter geworden maar ook als team naar elkaar toegegroeid. Mooi om dit proces te zien gebeuren.

Dit hopen we in de 4e fase door te trekken en wie weet…..?

Groetjes van de staf,

Jan, Erwin en Stef