Wittenhorst JO19-1 pakt overwinning in de laatste minuut

26 maart 2024

Zaterdag werd een benauwde, maar terechte zege tegen laagvlieger EVV Echt in de allerlaatste minuut behaald. Op voorhand waren de vooruitzichten niet al te best aangezien er maar met 12 fitte JO19-1 spelers werd afgereisd naar Echt, waarvan 2 keepers. In Echt aangekomen bleek dat de wedstrijd 45 minuten later zou beginnen, door oponthoud bij een andere wedstrijd. Hierdoor werd het toch mogelijk om in de 2e helft (extra) wisselspelers van JO17-1 te kunnen laten aansluiten.

In de eerste helft werd snel duidelijk dat ons team voetballend de betere was, maar dat ook meer beleving nodig was en een hoger baltempo om gevaarlijk te kunnen worden. Pas halverwege de eerste helft kreeg het team zelf dit besef en na 35 minuten spelen volgde de eerste echte kans voor onze jongens via een schot vanaf de 16 welke net naast ging. Daarna kwamen er nog wat kansjes, maar de tegenstander bleef makkelijk overeind.

In de eerste minuut van de 2e helft werd de bal slordig ingeleverd bij Echt en de kans die de tegenstander hieruit creƫerde werd mooi door de spits binnengekopt. Iedereen was nu wakker en de achtervolging werd ingezet. Vijf minuten later werd uit de eerste beste kans van Wittenhorst, na een goed opgezette aanval, Kayeal in stelling gebracht: 1-1! Daarna was het ons team dat op zoek ging naar de voorsprong. Voetballend was het niet altijd even best, maar de wil om te winnen was er wel. En door de wissels van JO17-1 werd het team weer sterker. Diverse vrije trappen, corners en enkele kansen volgden, maar de keeper van Echt bleef makkelijk overeind. In de 85e minuut kregen we DE kans om de voorsprong te pakken door een gegeven penalty, maar helaas miste Gijs. Met de moed der wanhoop werden alle ballen de laatste minuten in de 16 meter gepompt, zo ook in de aller laatste minuut: een voorzet van Koen belandde perfect op het hoofd van Kayeal die hiermee de keeper te slim af was: 1-2! Een waanzinnige vreugde en 3 punten als eindresultaat!

Door deze overwinning blijft ons team bovenin meedoen. Aankomende week een kraker op het programma: de inhaalwedstrijd in Goirle tegen VOAB, de huidige nummer 1 in de 3e divisie.