Wittenhorst VR1 struikelt in cruciale wedstrijd

16 april 2024

Dominante start

Wittenhorst VR 1 kwam sterk uit de startblokken. In de eerste helft domineerde het team met prachtige aanvallen en creëerde het meerdere goede kansen. Na 15 minuten was het Myrna van Aken die met een fraai schot met de binnenkant van haar voet de bal in de kruising joeg. De assist kwam van Chantal Baghuis, die de bal perfect aanspeelde. Ondanks dat Beerse Boys een sterk middenveld had, dat Wittenhorst bij vlagen moeilijk maakte, zorgde het kordate optreden van onze middenvelders voor effectieve omschakelmomenten. Met een 1-0 voorsprong ging Wittenhorst vol vertrouwen de rust in.

Keerpunt na rust

Na de pauze maakte Beerse Boys enkele tactische aanpassingen en benaderde de wedstrijd fysieker. Dit overrompelde Wittenhorst enigszins, waardoor zij regelmatig aan de noodrem moesten trekken. In de 52e minuut leidde een vrije trap aan de linkerkant van het strafschopgebied tot de 1-1, doordat Beerse Boys slim speelde op een onverdedigde hoek. Wittenhorst werd steeds verder teruggedrongen en Beerse Boys putte moed uit de gelijkmaker. In de 67e minuut lanceerde Beerse Boys een aanval over rechts, waarbij een opkomende middenvelder aan de linkerkant vrij werd gelaten. Zij schoot de bal vrij in en bracht de stand op 1-2.

Onfortuinlijke afsluiting

De situatie verslechterde voor Wittenhorst in de 75e minuut, toen tijdens een schermutseling na een hoekschop van Beerse Boys, keepster Svea Hutjes de bal ongelukkig in eigen doel werkte. Haar verjaardag bracht haar geen geluk vandaag. Met nieuwe wissels probeerde Wittenhorst nog om de wedstrijd te keren. Lianne Damen, een verdedigster, schoof door naar het middenveld, maar het mocht niet baten. De energie was op en Wittenhorst was uitgeput.

Reflectie op het seizoen

Deze deceptie betekent dat Wittenhorst nu op de vierde plaats staat, met slechts een theoretische kans op het kampioenschap. Met nog drie wedstrijden te gaan, is er echter nog hoop op een tweede of derde plaats. De titelkandidaten hebben een zwaar programma, dus de strijd zou tot de laatste speeldag kunnen duren. Hoewel het seizoen teleurstellend kan eindigen, mogen de dames en staf van Wittenhorst trots zijn op hun prestaties. De doelstelling was handhaving, maar het team heeft zichzelf overtroffen door mee te doen om de koppositie. Met drie belangrijke wedstrijden voor de boeg heeft Wittenhorst nog steeds de kans om zichzelf te belonen voor een seizoen van hard werken en vastberadenheid.