Desiree gaat voor 35+ Vrouwenvoetbal bij Wittenhorst

7 december 2014

Een interview met Desiree Elfahmi, die vrouwen van 35+ weer aan het voetballen wil krijgen. Ze gaat er voor om bij Wittenhorst een team op te bouwen en ze hoopt dat er in de regio meerdere vrouwen en meerdere clubs zijn die op dit initiatief willen inspelen. Er zijn altijd veel vrouwenteams geweest in de regio en dus zullen er ook veel vrouwen zijn die best, maar dan in een andere vorm, weer lekker aan de slag willen gaan.

Wie is Desiree Elfahmi?

Desiree is 44 jaar, woont samen met Raf Beeren, werkt bij de Gemeente Horst, zoon Jorn voetbalt in de D2 van Wittenhorst en zelf heeft Desiree vroeger bij Sparta Sevenum gevoetbald. Ze woont nu 7 jaar in Horst en komt regelmatig op het sportpark om zoon Jorn aan te moedigen.

Waarom wil je weer voetballen?

Als ik naar het sportpark kom als supporter van mijn zoon, dan krijg ik altijd zin om zelf ook weer te gaan voetballen. Ik heb destijds bij Sparta gevoetbald en ben gestopt omdat ik er voor mijn gezin wilde zijn.  Ik bedenk me dan regelmatig dat veel voetballende vrouwen ooit zijn gestopt vanwege het gezin, maar ik kan me ook voorstellen dat er meer vrouwen zijn, net als ik, die het leuk vinden om, minder intensief als voorheen natuurlijk, ook weer eens lekker het veld op te gaan.  Daarom ben ik eens gaan rondkijken of er clubs zijn die veteranenvoetbal voor vrouwen bieden, maar dan in de 7 tegen 7 vorm. Er zijn meerdere clubs, die het programma helemaal hebben aangepast naar onze doelgroep. Het meisjesvoetbal groeit, het vrouwen voetbal heeft al veel langer een vaste plek verworven, volgens mij wordt het tijd ook iets te gaan doen met veteranen voetbal voor vrouwen. Zo neemt bijvoorbeeld Sparta al deel aan een kleine competitie en zou het leuk zijn als Wittenhorst ook met een team kan gaan meedoen. Maar ik kan me ook voorstellen, alle verenigingen in Horst aan de Maas hebben en hadden immers vrouwenteams, dat er meer verenigingen zijn die dit initiatief willen omarmen.

Wat houdt het eigenlijk in 35+, 7 tegen 7?

Er worden wedstrijden gespeeld met teams van 7 speelsters van 35 jaar en ouder, maar dan op een half veld. Er wordt iedere vrijdagavond getraind en 1x per 3 of 4 weken wordt bij een van de deelnemende verenigingen een toernooitje gespeeld. Sporten en bewegen, aangevuld met plezier en gezelligheid. Natuurlijk wordt er rekening gehouden met de leeftijd en worden trainingen en wedstrijden hierop aangepast. Zo fanatiek als vroeger zal het nooit worden, maar we willen natuurlijk wel winnen. Een gezellige derde helft met de deelnemende teams wordt uiteraard niet vergeten.

Hoeveel speelsters zijn er nodig om een team te vormen?

Ik wil toch wel 12 speelsters hebben om volwaardig mee te kunnen doen in zo’n competitie. Veel wisselen zodat we niet overbelasten. We hebben 5 vrouwen die al zeker mee willen doen, een aantal vrouwen denkt er nog over na. Kortom, we moeten er nog een aantal over de streep trekken. Bij alle vrouwen die in het verleden hebben gevoetbald moeten er volgens mij genoeg zijn die er hetzelfde over denken, daarom doe ik een oproep aan deze vrouwen om zich aan te sluiten bij ons initiatief.

Heb je interesse in 35+vrouwenvoetbal? Ken je vrouwen die in het verleden hebben gevoetbald? Laat het Desiree weten via : 35+vrouwenvoetbal@rksv-wittenhorst.nl