De pijp is leeg bij Wittenhorst

12 mei 2018

Vanaf het begin van de wedstrijd was het al duidelijk te zien dat de batterij bij Wittenhorst leeg is. De Valk profiteerde dan ook met volle teugen. De finalewedstrijd van donderdag jl. met de verlenging in de benen kon niet dat extra brengen wat nodig is om dit team dat vecht voor behoud te kloppen.

Toch was de eerste de beste mogelijkheid voor Wittenhorst. Rob Zanders gaf een voorzet op Bram Rubie, helaas kwak hij een teenlengte tekort. In het veld was Wittenhorst toch sterker, maar de thuisclub kwam vaak met snelle uitvallen voor het vijandeljke doel. Dit resulteerde dan in de 16e min. toen op rechts op snelheid  Tim Bombeeck de achterhoede het nakijken gaf. Het stiftje was ook doelman Sjors Witt te machtig, 1-0. Wittenhorst in rep en roer. De Valk wist van deze consternatie het uiterste te halen. In de 20ste min. werd Danny van den Eijnden geheel vrijstaand de diepte ingespeeld. Hij wist van deze mogelijkheid mooi te profiteren, 2-0.

Wittenhorst stond nu voor de moeilijke taak om de schade proberen te herstellen. Het trok met man en macht ten aanval. De vele kansen die werden gecreeerd werden door de uitstekende doelman Kevin Miguel allemaal afdoende uit zijn doel geranseld.

Na de pauze wederom een sterker Wittenhorst met een furieus De Valk dat bleef loeren op de kansjes. Het moet gezegd het zat Wittenhorst deze middag niet mee. De Valk bleef vaak met wat geluk overeind. Een bal van Tom Zanders belandde tegen de paal. De bal wilde er niet in. Met enkele wissels probeerde trainer Richard Kleuskens nog iets te veranderen. Helaas, deze middag wilde het niet lukken. Een aantal mogelijkheden via kopballen hadden geen resultaat.

In de slotfase kwam De Valk zelfs op 3-0. Dit doelpunt was illustratief voor de wilskracht van De Valk. De snelle Kamara was koelbloediger.

Door dit resultaat mist Wittenhorst een grote kans om goede zaken te doen. Koploper Minor verloor ook.

Wittenhorst:

Witt, Meijers (25. Verlijsdonk), Bart Zanders, Hendriks, Hattu, Hanssen, Peeters (75. Heijnen)! Daniels, Rob Zanders, Rubie, Bongers (25. Tom Zanders).