De Vrijwilliger Vrijdag: Marco Driessen

12 januari 2018

Iedere vrijdag vertelt een vrijwilliger wat Wittenhorst voor hem of haar betekent en waar de club voor staat. Deze week de beurt aan Marco Driessen. Hij traint maar liefst drie jeugdteams, speelt voor het G-team en weet alle ins en outs van Wittenhorst 1. "Als het zaterdagmorgen is krijg ik altijd weer dat goede gevoel dat ik weer op het voetbalveld mag staan."

Marco is 23 jaar en werkzaam bij Jan Linders in Horst als verkoopmedewerker. Hier is hij iedere werkdag te vinden en dit doet hij met veel plezier. Hij is al heel wat jaren lid van Wittenhorst. Hij heeft t/m de A-jeugd in het reguliere voetbal meegedraaid. Hij is begonnen in de D-jeugd en na de A-jeugd stapte hij over naar het G-voetbal.

Marco: "Het bevalt mij heel goed bij het G-team. We hebben een heel leuk team samen en ook al heel wat kampioenschappen mogen vieren. Ik hoop we dat we nog heel veel jaren samen kunnen voetballen. Al in de F-jeugd begon ik als vrijwilliger binnen Wittenhorst en dit doe ik met veel plezier. Ik vind het heel leuk om samen met de jeugd bij de trainingen en de wedstrijden aanwezig te zijn en de spelers aanwijzingen te geven of te helpen."

Marco mag zichzelf een veelzijdige vrijwilliger noemen. In het weekend voetbalt hij zelf in het G-team en daarnaast is hij ook trainer/leider bij de jeugd. Hij is hiermee begonnen bij de F7 en de F5. Het seizoen daarna de E5 en de E4 en sinds vorig seizoen de JO13-2. Dit seizoen traint hij opnieuw de JO13-2, dit doet hij sinds de E-jeugd al samen met Peter te Baerts.
Deze jaargang traint hij dit team ook samen met Erik te Baerts en Marc Smits. Sinds dit seizoen coacht hij ook nog 2 andere teams, te weten de JO8-3 en de JO15-5. Ook bij deze teams doet hij de trainingen en is hij indien mogelijk ook bij de wedstrijden aanwezig. Daarnaast mist hij vrijwel geen enkele training of wedstrijd van het eerste elftal en werd hij bij de afscheidsreceptie van Jan Lauers zelfs één van diens trouwste assistenten genoemd.

Marco: "Voor mij betekent Wittenhorst heel veel. Als het bijna weekend is en het is zaterdagmorgen dan krijg ik altijd een heel goed gevoel dat ik weer op het voetbalveld aanwezig ben en dat ik dan even nergens anders rekening mee hoef te houden. Ik kan dan vooral lekker bezig zijn met het G-team of samen met de jeugd. Daar steek ik graag mijn vrije tijd in.
Ik vind het super hoeveel vrijwilligers er zijn binnen Wittenhorst en hoe die zich allemaal inzetten voor de club. Het maakt niet uit wat je doet: of je trainer bent van een hoger of lager team, kantinemedewerker, scheidsrechter of terreinknecht. Ik hoop dat deze vrijwilligers zich nog lang binnen Wittenhorst blijven inzetten om dit allemaal waar te maken en dat er nog meer vrijwilligers blijven komen om iets te kunnen doen voor deze mooie club Wittenhorst. Het belangrijkste is dat we het allemaal leuk blijven vinden, wat je ook doet binnen de club."

"Ik hoop dat de sfeer binnen Wittenhorst goed blijft en vind het zelf ook belangrijk dat de doorstroming van spelers van de jeugd naar de senioren goed gaat. Vanuit de selectie hoop ik dat er zoveel mogelijk spelers binnen een paar jaar de stap naar het 1e en 2e team kunnen maken. Daarnaast vind ik het ook belangrijk dat communicatie, zoals het aanstellen en opdagen van scheidsrechters, goed blijft gaan", aldus Marco.