Doelman Tissen de grote man bij Wittenhorst

10 mei 2015

De belangrijke wedstrijd voor beide ploegen is inderdaad een boeiend gevecht geworden. Wittenhorst begon eigenlijk te afwachtend en het was juist Someren dat het spel bepaalde. Pas na een dik kwartier kreeg de thuisclub wat meer vat op het gebeuren. In de 23e min. kon de grote aanhang juichen. Daan Verlijsdonk zette Rob Zanders in goede positie voor doel. Het schot dat volgde was doeltreffend, 1-0. Wittenhorst had het gewenste resultaat te pakken, want bij winst was de derde periodetitel binnen. Hoe zou de ploeg hiermee omgaan? De zenuwen bleven toch de overhand behouden. Het spel werd er voor rust niet rustiger op.

Na de pauze was het wederom Someren dat het vege lijf wilde redden. Met veel inzet probeerden de Brabanders er het beste nog van te maken. Wittenhorst had het karwei enkele keren af kunnen maken. De snelle counters werden niet goed afgemaakt. Dit zorgde ervoor dat de spanning te snijden was, ook gezien de tussenstand op andere velden. In de slotfase kreeg Someren de beste mogelijkheid. De goed leidende scheidsrechter kwam na enkele tellen erachter dat de overtreding binnen het strafschopgebied werd gepleegd en wees onverbiddelijk naar de stip. Zou het dan toch nog misgaan? Het was doelman John Tissen die Wittenhorst in het goede spoor hield. Hij pakte de pingel, genomen door topscoorder Boonman. De vreugde was derhalve groot.

Het bleef uiteindelijk bij deze mooie nipte zege en dit was dus het beoogde resultaat:nacompetitie voor een plaats in de Hoofdklasse. Het eerste treffen staat voor a.s. zondag 17 mei op het programma met de wedstrijd Wittenhorst-DESO. Wederom een prachtige zondag.