Dominique Janssen met Nederlandse vrouwen naar kwartfinale EK!

24 juli 2017

De Nederlandse vrouwen hebben op het EK in eigen land ook de derde groepswedstrijd gewonnen. Door een 2-1 overwinning op België plaatsen de dames zich als groepswinnaar voor de kwartfinales.

België begon fel aan het duel en Nederland leek wat nerveus. Veel ballen werden onrustig weggewerkt waardoor België de overhand kreeg. Nadat de storm wat was gaan liggen kreeg Nederland meer grip het duel. Jackie Groenen zocht vlak voor het half uur de diepte in het strafschopgebied en werd neergehaald. Aanvoerster Sherida Spitse verzilverde haar tweede penalty van het toernooi en bracht de dames hiermee op voorsprong.

Na rust had Nederland kansjes om het duel op slot te gooien, zij het niet dat de Belgische spits Wullaert scoorde na een inschattingsfout van keepster Sari van Veenendaal: 1-1 na een uur spelen. Een kwartier voor tijd werd de uit Bergen afkomstige Lieke Martens diep gestuurd. Haar van richting veranderde schot belandde achter de Belgische keepster in het doel: 2-1.

In het verloop van de wedstrijd kwamen de Nederlandse dames niet echt meer in gevaar. Nu kunnen ze in een zetel afwachten wie de tegenstander wordt in de kwartfinale.

RKsv Wittenhorst wenst oud-jeugdspeelster Dominique, haar teamgenoten en de staf van harte gefeliciteerd met de plaatsing voor de kwartfinales en alvast veel succes in de knock-out fase van het Europees kampioenschap!