Eerbetoon Helmut Boumanns, Tissen voorkomt nederlaag

6 april 2015

In de strijd om een plaats in de nacompetitie heeft Wittenhorst in de thuiswedstrijd tegen middenmotor Heidebloem twee punten laten liggen. De gasten uit Geleen maakten in de tweede helft zelfs aanspraak op de overwinning. Het was vooral aan doelman John Tissen te danken dat het uiteindelijk niet zo ver kwam en het bij 1-1 bleef.

Voorafgaand aan de wedstrijd werd een minuut stilte gehouden ter nagedachtenis aan Helmut Boumanns, de vorige week overleden elftalleider van Wittenhorst 1. In de enerverende openingsfase was aanvoerder Daan Hendriks dicht bij de 1-0. Diens schot werd echter door de uitstekende Heidebloem-keeper Thomas Klakow met de voet gepareerd. Enkele minuten later was het aan de andere zijde wel raak: Fabio Sarli profiteerde van ongelukkig uitverdedigen en liet John Tissen kansloos. Daarna ontspon zich een levendige wedstrijd met kansen aan beide zijden. Nadat een schot van Rob Zanders net over was gezeild, kwamen beide partijen in de 23e minuut weer op gelijke hoogte. Goed doorzetten van Rik Linders bracht Willem Heijnen alleen voor doelman Klakow. De Veldenaar toonde zich trefzeker en tekende zijn vijfde doelpunt van deze competitie aan. Even leek de 2-1 in de lucht te hangen, maar een schot van Bart Zanders en een kopbal van Willem Heijnen misten doel.

Was in de eerste helft nog sprake van een gelijkopgaande strijd, in de tweede helft toonde het balvaardige Heidebloem zich de betere. Wittenhorst werd teruggedrongen op eigen helft en moest zich geleidelijk beperken tot – niet van gevaar ontblote – counters. Daan Hendriks was na een fraaie aanval over de linkerflank nog het dichtst bij een doelpunt, maar werd opnieuw gedwarsboomd door Klakow. Voor de rest was het toch vooral Heidebloem dat de klok sloeg. Naarmate de tweede helft vorderde, doken de Geleense aanvallers steeds vaker gevaarlijk op voor John Tissen. Niet Randy Grens, topscoorder in de eerste klasse D, maar rechtsbuiten Ricardo Geurts ontpopte zich tot voornaamste lastpak. Tot drie keer toe moest hij echter z’n meerdere erkennen in Tissen, die daarmee een nederlaag voorkwam.