In Memoriam Ben Hagens

21 juli 2017

Met grote ontsteltenis en onbegrip vernamen we het droevige bericht dat Ben Hagens is overleden. We wisten wel dat hij na een noodlottig ongeval zo ernstig gewond was dat men moest vrezen voor zijn leven. Nu is het onvermijdelijke gebeurd en staan we machteloos. Het is niet te bevatten.

Onze eerste gedachten gaan uit naar zijn vrouw Dien, kinderen en kleinkinderen. Nog genietend van een mooie vakantie en dan gebeurt zoiets!

Voor Wittenhorst is deze aderlating evenzeer te voelen. Ben begon zijn diverse werkzaamheden als jeugdleider bij diverse teams, dat hij een aantal jaren tot groot plezier van ''zijn jongens" deed.

Hij was ook betrokken als leider bij de diverse kampen die Wittenhorst organiseerde. Een vastigheid bij het organiseren van diverse programma's voor de jeugd.

Ben was ook betrokken als lid van de toernooicommissie, want Wittenhorst organiseerde in de jaren 90 jaarlijks een groot seniorenvoetbaltoernooi voor lagere elftallen.

In 1991 mocht hij bij de organisatie van de boerenbruiloft zijn favoriete rol als kapelaan fungeren. Dit onder de naam van "Kapelaan Metselaers". Met veel plezier keek men terug naar dit schitterende evenement.

Bij het wedstrijdsecretariaat jeugd was hij op zaterdag aanwezig; niet te vergeten heeft Ben ook zijn verdiensten bij de organisatie van de bekende jeugdvoetbaldagen.

Zijn betrokkenheid bij Wittenhorst kreeg nog meer zijn beslag toen hij als lid van de parkcommissie de werkzaamheden na het overlijden van Mart Wijnands vlekkeloos overnam. Vele uren was hij te vinden op ons mooie sportpark, waarin hij alle karweitjes samen met andere commissieleden aanpakte. Hij genoot van zijn werk. Het liefst op de achtergrond.

Helaas is hier plots een eind aan gekomen. Wittenhorst zal hem missen. Het enige wat we nog kunnen is onze dank uitspreken voor het vrijwilligerswerk in al die jaren - in welke vorm dan ook - dat hij voor ons Wittenhorst zonder moeite heeft gedaan. Ben, bedankt!

Wij wensen zijn vrouw Dien, kinderen, kleinkinderen en familie veel sterkte om dit zware verlies te dragen.

Bestuur en leden van RKsv Wittenhorst

Op zaterdag 22 juli zal om 10.00 uur afscheid van Ben worden genomen op sportpark "Ter Horst".