In Memoriam Helmut Boumanns

1 april 2015

Deze wedstrijd kon Helmut nooit winnen, maar de promotie is er nu wel  degelijk...

Dit is heel  toepasselijk bij het leven van Helmut. Toen wij het tragische nieuws vernamen van het overlijden van Helmut beseften wij maar al te goed dat het zo goed was.  Op de manier waarop hij de strijd aan ging is er een van grote bewondering. De reus moest het uiteindelijk toch afleggen op 61-jarige leeftijd..

Helmut was voor Wittenhorst een graag geziene figuur. Nooit te opvallend, maar hij was aanwezig. Als leider van het A1-elftal (vele jaren) kon hij zijn ei meer dan kwijt. Met veel bezieling en belangstelling stond hij pal achter zijn elftal, waarin zoon Tom ook geen onbelangrijke figuur speelde. Hij beleefde er heel mooie jaren mee.

Zijn taak kwam later te liggen als leider van het eerste elftal. Ook hier viel hij op als een rustige, maar steeds aanwezige leider, die zijn jongens waar het moest van advies diende. Helmut ging zo in het spelletje op dat hij de spanning niet altijd de baas was. We zien hem dan vaak achter het doel staan om de "bal erin of eruit te kijken" en natuurlijk met zijn sigaretje. Zo was Helmut.

En als hij wel eens op zondag in zijn Duitsland moest zijn ging een paar keer op deze middag de telefoon: "wat is de stand?"  Hij bleef Wittenhorst overal volgen.

De kampioenschappen en\of promotie mocht hij intens beleven. De vreugde straalde er dan ook vanaf.

Voor deze jaren was Helmut ook een gewaardeerde speler van het standaard elftal. Zijn eerste optreden was in het seizoen '78-'79. Als rots in de branding stond hij zijn mannetje.

Zijn grootste wens is toch op het laatste moment in vervulling mogen gaan. Hij wilde de geboorte van zijn kleinkind per se nog meebeleven en dat is hem gelukt. Samen op bed knuffelen. Wat een mooi  moment.

Wittenhorst is Helmut dankbaar voor al zijn inspanningen gedaan tijdens diverse activiteiten. We zullen ongetwijfeld iets vergeten zijn, maar één ding staat vast en dat is dat hij bij Wittenhorst zijn draai heeft gevonden.

De promotie die hij nu heeft behaald mag hem nu rust en vrede geven. Helmut bedankt!

Wij wensen Toos, kinderen en kleinkinderen en verdere familie, heel veel sterkte toe om dit zware verlies te dragen.

Bestuur en leden RKsv Wittenhorst