Kick Off bijeenkomst Wittenhorst Veteranen Plus

2 maart 2015

Wederom een nieuw voetbal initiatief bij Wittenhorst: “Veteranen Plus”. Van Mini Pupillen naar Pupillen, van Pupillen naar Junioren, van Junioren naar Senioren, van Senioren naar Veteranen, van Veteranen naar  Veteranen Plus. Kortom,  bij RKsv Wittenhorst kan iedere leeftijdsgroep, mannen en vrouwen, jongens en meisjes, voetballen! Een kick off bijeenkomst met een aantal initiatiefnemers bracht de positieve conclusie dat er door de deelnemers met veel enthousiasme gewerkt gaat worden aan het opzetten en uitbreiden van deze nieuwe voetbaltak binnen Wittenhorst. De planning is dat er in April een paar teams (doel is 15-20 spelers) geformeerd zijn die starten met “rustige” trainingen. Tijdens de Nationale Sportweek, 18 tot en met 25 april, wordt een eerste toernooitje georganiseerd waaraan hopelijk ook de andere verenigingen uit Horst aan de Maas zullen deelnemen. Specifiek is uitgesproken dat deze aanpak niet ten koste mag gaan van de al aanwezige veteranen teams!

Demografische Ontwikkelingen en Gezond Bewegen:

Wittenhorst speelt met de Veteranen Plus o.a. in op de demografische ontwikkelingen die aantonen dat het aantal ouderen in Horst aan de Maas over enkele jaren drastisch zal toenemen. De vereniging heeft veel sportieve ouderen in haar gelederen en brengt hiermee een nieuwe voetbalactiviteit die hen in staat stelt te sporten en bewegen. Een  doelgroep, de verwachting is de leeftijdsgroep 55+,  die hiermee een vaste plek krijgt binnen de vereniging als het gaat om de uitoefening van het mooie spelletje. In de praktijk blijkt dat de sportieve ouderen geen echte kilometers meer maken, geen sliding meer willen maken, geen schouderduw  meer willen uitdelen, maar nog wel graag rustig sportief willen bewegen, wel nog over de traptechniek beschikken en zeker nog graag willen genieten van gescoorde doelpunten.  Wedstrijdjes tegen leeftijdgenoten van andere verenigingen in Horst aan de Maas dan geven  veel plezier, temeer daar de spelers nadien nog graag met elkaar een gezellige derde helft invullen om als “deskundige” supporters de wedstrijden van hun 1e teams nog even met elkaar na te bespreken.

Initiatiefnemers:

De initiatiefnemers en ambassadeurs van dit initiatief zijn Wittenhorst-coryfeeen van het eerste uur. Lei v.d. Bekerom, Ger Hesen, Henk Moorren en Mart “Teuntje” Thijssen, zijn erg enthousiast en willen vol energie aan de slag. Hun doel is om binnen afzienbare tijd meerdere Wittenhorst teams te formeren en ook de andere voetbalverenigingen uit Horst aan de Maas te enthousiasmeren om gezamenlijk een regionale competitie op te zetten.  Afgesproken is om eerst toe te werken naar 2 Wittenhorst teams, in totaal ca. 12 tot 14 personen, om daarna rustig te starten met een aantal trainingen. De mannen benaderen binnenkort meerdere oud voetballers binnen en buiten de vereniging om het initiatief te ondersteunen en mee te doen.  Tijdens de Nationale Sportweek, op woensdag 22 april tijdens de Sportcarrousel voor Senioren,  wordt een Veteranen Plus toernooitje georganiseerd dat als basis moet dienen om in de regio Horst aan de Maas te komen tot een regionale competitie. Om de paar weken wordt dan bij een van de deelnemende verenigingen een toernooitje gespeeld, zodat alle verenigingen een actieve rol kunnen spelen in deze competitie.  Inmiddels zijn ook de andere voetbalverenigingen in Horst aan de Maas benaderd om mee te doen.

Wil je ook een balletje mee trappen?

“Veteranen Plus”  is bestemd voor 55 plussers die graag een balletje trappen, maar de veteranen ontgroeid zijn. Veteranen Plus wordt op een klein veld gespeeld met teams van 5 personen, wedstrijden duren 2x 10 minuten.

Wil je meedoen, lekker sportief, maar rustig een balletje trappen tegen de spelers uit de regio waar je destijds ook tegen speelde, neem dan contact op met Lei v.d. Bekerom , Ger hesen , Henk Moorren  of Mart Thijssen. Ook kun je je interesse kenbaar maken door een mail te sturen naar veteranenplus@rksv-wittenhorst.nl.  Zodra we de benodigde spelers bij elkaar hebben zullen we een bijeenkomst organiseren om met elkaar de voortgang te bespreken.