KNVB Instructietrainingen voor pupillen

5 november 2013

Na diverse contacten tussen Marcel Kuijpers (sinds kort binnen de Commissie Technische Zaken verantwoordelijk voor Opleidingen en Stages) en de KNVB, organiseert de KNVB in samenwerking met RKsv Wittenhorst binnenkort een aantal instructietrainingen op Sportpark Ter Horst.

Tijdens vier sessies (Mini F,  F, E en D) worden ouders, trainers, leiders en andere geïnteresseerden meegenomen in  de theorie en praktijk van de begeleiding van de pupillen.  Tijdens deze instructietrainingen wordt ingegaan op de beleving van de voetballers in deze leeftijdscategorie en de daarbij passende effectieve trainingsmethodes.

Wittenhorst wil, als grootste voetbalvereniging in de gemeente, graag een regionale voortrekkersrol vervullen voor de andere voetbalverenigingen in de gemeente Horst aan de Maas. Het stimuleren van het (aanstaande) pupillenkader in de regio om zich te blijven ontwikkelen ten behoeve van het plezier en de prestaties van de jeugdige voetballers, is daarvoor een prima aanleiding. De instructietrainingen zijn dan ook van harte opengesteld voor alle voetbalverenigingen uit de gemeente Horst aan de Maas. Zij hebben hiervoor al een uitnodiging ontvangen.

We verwachten als gastheer van de KNVB,  dat veel trainers en leiders maar ook geïnteresseerde ouders namens Wittenhorst aanwezig zullen zijn. Het kader van de pupillen heeft voor deze instructie avonden inmiddels separaat een uitnodiging ontvangen.

Marcel Kuijpers:

“Deze bijeenkomsten zijn de voorloper op een opleidingsprogramma dat start in februari 2014. Hiermee wil de Commissie TZ in samenwerking met de KNVB, geïnteresseerden binnen Wittenhorst de mogelijkheid bieden om het KNVB diploma pupillentrainer/juniorentrainer te behalen. Zo wil de commissie TZ bereiken dat we zowel voor de prestatieve- als de recreatieve teams straks voldoende vrijwillig kader hebben om de jeugdteams goed te begeleiden. Ik roep daarom alle geïnteresseerden op (ook de ouders), om deze KNVB instructietrainingen te bezoeken. De bijeenkomsten zullen worden begeleid door Jan Trienekens van de KNVB die hiermee ons initiatief van harte ondersteunt. Ik heb het verzoek aan de geïnteresseerden om zich via mail met vermelding van de gewenste instructiedatum(s), bij mij aan te melden via:  marcelkuijpers@rksv-wittenhorst.nl  We verwachten veel deelnemers, ook van de andere clubs uit de regio. Schrijf je dus snel in want vol is vol. Aan de deelnemers het verzoek  om in trainingspak (of warme kleding) te verschijnen.”

Tijdstippen van de instructietrainingen:

Donderdag 7 november:

18.00 uur – 20.30 uur: De Mini F in theorie en praktijk