Nieuw tijdperk van vrijwilligerswerving met Taakie

23 september 2023

Vandaag was het zo ver: de start van een gloednieuw tijdperk voor onze club op het gebied van vrijwilligerswerving! De Kick-Off van Taakie.

Het idee is simpel: niet iedereen heeft zin, tijd of energie voor een vaste vrijwilligersrol. Maar stel je voor dat je in plaats daarvan slechts een uurtje je expertise of passie kunt delen met de club. Dat is waar Taakie in beeld komt. In plaats van één persoon die een volledige functie vervult, verdelen we de taken. Iemand in een functie bij Wittenhorst kan wellicht tien taken aan, maar bij die andere vijf... daar komt de magie van Taakie van pas! Wie had gedacht dat eieren bakken, beleidsdocumenten doorlezen en een beetje financieel inzicht net zo belangrijk zouden zijn als het scoren van doelpunten op het veld.

Het seizoensopeningsweekend was dé gelegenheid om Taakie te introduceren. De vrijwilligerscommissie was er druk mee: flyers uitdelen, leden informeren en vaak het verhaal achter Taakie uitleggen. En de eerste resultaten? Die zijn al binnen! Het lijkt erop dat onze club barst van het verborgen talent. Sommigen zouden zelfs zeggen dat het de 'Tinder voor taakmatching' is. En geloof het of niet, de eerste perfecte matches zijn al gemaakt! Zelfs Dirk Marcellis kwam een kijkje nemen.

Mocht je je nu afvragen: "Wat kan ík nou bijdragen?" Denk dan aan jouw unieke skills, hobby's en expertise. Misschien ben jij wel de volgende topmatch voor een taak bij Wittenhorst! Dus duik in die vragenlijst, vul alles zo volledig mogelijk in en wie weet krijg jij binnenkort wel een flirterig berichtje van de vrijwilligerscommissie: "Hey, heb je zin om ons te helpen met [taak]? 😉"

Iedereen die zich wil aanmelden of meer wil weten, kan contact opnemen via vrijwilligers@rksv-wittenhorst.nl. Laat de matches maar komen! Ben jij actief in de club en lukt niet alles zelf? Stuur een mail. En wie weet, misschien vind jij wel jouw perfecte 'Taakie' match binnen de club.