Ontmoeting met : Will Spreeuwenberg

Hegelsom

Opleiding:

Duitse Taal & Cultuur

Bij welke club en in welke teams heb je gespeeld?

Bij Hegelsom, VVV-Venlo, RKsv Wittenhorst

Wat is je favoriete positie en waarom?

Centrale verdediger. Als centrale verdediger heb je het hele veld voor je en ben je verantwoordelijk voor de organisatie in het elftal. Alles staat of valt met een goede organisatie.

Van welke Nederlandse club ben je supporter en wie is de beste voetballer van Nederland?

Ik ben niet echt fan van een bepaalde club, volg de Eredivisie en Jupiler League overigens wel op de voet. Ik ben wel gecharmeerd van het spel van Vitesse en vooral dan Wilfried Bony en Marco van Ginkel, deze spelers steken er echt bovenuit op dit moment.

Van welke buitenlandse club ben je supporter en wie is de beste voetballer in het buitenland?

Wat het buitenland betreft volg ik met name de Bundesliga, maar ook de Premier League en de Priméra Division zijn sterke competities. Ik ben niet echt supporter van een bepaald team uit de Bundesliga, maar ik ben erg gecharmeerd van het spel van Borussia Dortmund. Dat team heeft met Reus, Götze en Lewandowski wereldtoppers in huis. Daarnaast staat het elftal als een huis. Dat geldt ook voor Bayern München, dat eveneens een klasse apart is, met tot op heden na 15 wedstrijden in de Bundesliga slechts 6 (!) tegentreffers.

We hebben begrepen dat je studeert, welke opleiding en wat wil je bereiken?

Ik studeer op dit moment Duitse Taal & Cultuur op de Radboud Universiteit in Nijmegen en ben bijna klaar met mijn Bachelor. Daarna ga ik naar alle waarschijnlijkheid iets in de richting economie studeren. Uiteindelijk wil ik met beide diploma's het Duits-Nederlandse bedrijfsleven in om me daar vervolgens verder te ontwikkelen.

Welke voetbalcapaciteit zou je willen verbeteren?

Ik wil me op alle gebieden verbeteren, maar wat ik vooral zou willen verbeteren is koppen in aanvallend opzicht.

Ik ben Verliefd op:

Jackie Hermans

Heb je een huisdier?

Nee.

Maak de volgende zin af: Een Wittenhorst voetballer moet…………………

Zich lekker thuis voelen bij de club, om vervolgens het hoogst haalbare na te streven, ieder overigens op zijn eigen niveau.

Maak de volgende zin af: Als ik morgen een wedstrijd heb dan………

Zorg ik voor een goede wedstrijdvoorbereiding.

Heb je naast voetballen nog andere hobby’s? Zo ja welke:

Muziek luisteren, tv kijken, lezen.

Wat is het mooiste voetbalmoment in je eigen carrière tot nu toe?

Ik heb al best veel mooie voetbalmomenten mogen meemaken, maar er steken er toch wel een paar bovenuit: de kampioenschappen in de B1 en A1, de promotie naar de 2e klasse, het kampioenschap het jaar erop in de 2e klasse. Het mooiste doelpunt wat ik tot op heden heb gezien is de goal van Timmy Hattu tegen Bekkerveld; het bezorgde ons niet alleen de belangrijke 3 punten, maar het doelpunt was bovendien van grote klasse.

Waarom is Wittenhorst jouw club?

Omdat je er altijd terecht kunt en naast prestaties eveneens gezelligheid hoog in het vaandel staat. Plezier is de basis van iedere prestatie.

Heb je een boodschap voor de supporters van je team?

De supporters komen ons team altijd en overal steunen, daarvoor mijn dank (en namens het gehele eerste elftal). Mijn boodschap luidt dus: blijf ons vooral steunen; het doet ons goed.

Je bent een speler van Wittenhorst 1. In het kader van de binding tussen de jeugd en de senioren vragen we je om een jeugdspeler aan te wijzen die we kunnen uit nodigen voor de volgende ontmoeting:

Dan zie ik graag een interview met Joost van Rensch van de B1

Volgende ontmoeting is dus met : Joost van Rensch