Reminder Koersdag : 19 januari a.s.

13 januari 2013

Koersdag 2013

Een oude traditie wordt in eer hersteld. We organiseren weer een ouderwetse ” Wittenhorst Koersdag “. Dit is een bijeenkomst in de winterstop voor alle trainers, coördinatoren en leiders in de jeugdopleiding van RKsv Wittenhorst. Daarnaast worden ook alle commissiehoofden uitgenodigd. Een interessant programma en een gezellig samenzijn, interessante onderwerpen en een gezamenlijke lunch. Tijdens deze Koersdag zal bijvoorbeeld worden ingegaan op de selectieprocedure zoals deze vanaf dit seizoen zal worden gehanteerd.

Mocht je verhinderd zijn laat het ons dan even weten via een mail naar TZP&O@RKsvWittenhorst.nl Dit is belangrijk want  we moeten natuurlijk de inwendige mens verzorgen!!

De Wittenhorst Koersdag vindt plaats op zaterdag 19 januari 2013.

Het programma luidt als volgt:

08.45 - 09.00 uur       : Ontvangst met koffie en vlaai

09.00 - 09.05 uur       : Opening door Rob Vissers

09.05 – 09.10 uur       : Inleiding Ton Hagens

09.10 – 09.35 uur       : Antoine Driessen: De selectieprocedure van de jeugdopleiding

09.35 – 11.00 uur       : Gastspreker ( + clinic): Marcel Lucassen

11.00 - 11.15 uur        : Pauze

11.15 – 12.00 uur       : Gastspreker Jan Lauers

12.00 – 12.45 uur       : Afsluiting met gezamenlijke lunch

Een korte schets van de gasten

Marcel Lucassen, allereerst natuurlijk vader van Jimmy, onze A1 speler en trainer van de F1. Een grote staat van dienst bij de Duitse Voetbalbond, te weten trainer onder 17 en onder 21, trainer individuele techniek/tactiek onder 15 tot en met onder 21, speler-analist en adviseur van de “Mannschaft” en docent van de World Football Academy. Net terug van een trainingskamp van de Mannschaft in La Manga gaat Marcel ons meenemen in de wereld van de motoriektraining en de warming up. Een belangrijk trainingsonderdeel dat we nadien allemaal gaan toepassen tijdens onze trainingen. Deze clinic is interactief en zal plaatsvinden op het kunstgras. Iedereen wordt verzocht passend schoeisel te dragen!

Jan Lauers, trainer van Wittenhorst 1. Een ervaren trainer met een verleden bij Fortuna Sittard, Roda JC en PSV, We kennen hem nog niet als docent bij het CIOS in Sittard, waar hij het vak voetbal doceert. Een interessante combinatie van kennis en ervaring, Jan gaat ons meenemen in de voorbereiding van een training voor een jeugdteam van Wittenhorst.

De Commissie Voetbaltechnische Zaken gaat er van uit dat alle genodigden aanwezig zullen zijn. Graag een bericht van afmelding naar TZP&O@RKsvWittenhorst.nl, als je er niet bij kunt zijn.