Ruim 70 nieuwe Pupillenscheidsrechters!

3 februari 2014

Nu deze week ook de spelers van C1 en C2 het scheidsrechterdiploma behaalden, van harte proficiat jongens, zijn nu ruim 70 C spelers en speelsters bevoegd om de thuiswedstrijden in de categorieën F en E te fluiten.

scheidsrechter_C-1_1_van_1.jpg

Foto boven: Proficiat  C1!

De komende periode zullen de spelers en speelsters worden ingezet tijdens de wedstrijden en worden ze begeleid door iemand van de scheidsrechtercommissie, die voorafgaand aan de wedstrijd met de nieuwe scheidsrechters de wedstrijd voorbereidt en na de wedstrijd feed back geeft, zodat ze niet aan hun lot overgelaten worden. De scheidsrechtercommissie speelt hierin een actieve rol omdat het leerproces natuurlijk niet klaar is met alleen het behalen van het diploma.

C2.JPG

Foto boven: Proficiat C2!

Met deze scheidsrechteropleiding voor de C jeugd wil RKsv Wittenhorst bereiken, dat jonge spelers en speelsters in de praktijk leren iets bij te dragen aan de vereniging, die afhankelijk is van de veel vrijwilligers. Daarnaast leert de jeugd, in het kader van Sport en Respect, dat de rol van scheidsrechter niet zomaar een functie is.

C3_diploma.jpg

Foto boven: Proficiat C3!

Door zelf wedstrijden te fluiten ervaart de jeugd wat een scheidsrechter allemaal mee maakt tijdens een wedstrijd. Daarnaast blijkt uit ervaring, dat er altijd spelers en speelsters zijn die de functie van scheidsrechter zo leuk vinden dat ze verder gaan met hun opleiding.

C4_diploma.jpg

Foto boven: Proficiat C4!

RKsv Wittenhorst, en in het bijzonder natuurlijk de Scheidsrechtercommissie, is hier erg gelukkig mee. Ook de KNVB onderschrijft deze aanpak van harte, getuige o.a. de uitreiking van de KNVB ARAG Fairplay Award in 2012.

C5_diploma.jpg

Foto boven:Proficiat C5!

De scheidsrechterscommissie onder leiding van Rob Middendorp en Lei v.d. Bekerom is trots op de nieuwe scheidsrechters. Jongens en meisjes, alvast bedankt voor jullie inzet en het enthousiasme waarmee jullie een prachtige bijdrage leveren aan de vereniging. En natuurlijk ook een woord van dank aan de docenten die de cursus met veel enthousiasme verzorgen .

Meisjes_C_diploma.jpg

Foto boven: Proficiat meiden van MC!