Selectie Wittenhorst 1 & O23-1 voor nieuwe seizoen gereed

15 juni 2024

De invulling van de senioren selectieteams Wittenhorst 1 en O23-1 is door de Technische Commissie voor het seizoen 2024-2025 afgerond. In totaal bestaat de groep uit 37 spelers + 3 keepers. In samenwerking met onze nieuwe hoofdtrainer Harrie Gommans en zijn assistent-trainers Davy Beerens, Ingmar Bergmans, Joep Konings en Sander Rambags hebben we een herkenbare, competitieve groep kunnen samenstellen waarin we veel vertrouwen hebben richting de toekomst.

Na afloop van dit seizoen (2023-2024) zijn in totaal 15 spelers uit Wittenhorst 1 en O23-1 uitgestroomd. Daarvoor hebben we 18 spelers weer kunnen inpassen, deels door externe instroom en daarnaast natuurlijk via de doorstroom vanuit de eigen opleiding. Vanuit het hoogste jeugdopleidingsteam JO19-1 zijn 9 spelers doorgestroomd naar de selectie senioren. Hiermee toont de jeugdopleiding van Wittenhorst weer aan dat het een belangrijke ‘levensader’ is voor wat betreft de toekomst van selectievoetbal binnen de club. Deze talentvolle spelers hebben het afgelopen seizoen een uitstekend seizoen gekend in de 3e Divisie met een mooie 2e plaats achter kampioen VOAB Tilburg. Vanaf het nieuwe seizoen mogen zij zich gaan voorbereiden met hun nieuwe teamgenoten binnen het seniorenselectievoetbal. Voor de meesten van hen zal de logische stap het O23-1 team zijn (hoogste opleidingsteam binnen de club). Maar ieder jaar kunnen spelers verrassen, enkele voorbeelden hebben we afgelopen jaren mogen aanschouwen (o.a. Tom Driessen, Mats van Biljouw en Gijs Christiaens).

Verder zijn we natuurlijk heel content met de instroom van 8 spelers van buitenaf, waarvan de meeste spelers uit Horst aan de Maas komen. In een eerder stadium zijn Jens Craenmehr, Bart Theeuwen, Joost Hendriks en Milan van de Riet al geïntroduceerd. De afgelopen weken hebben we Dion Coort (18 jaar) en Robin Mom (19 jaar) mogen verwelkomen. Dit zijn twee talentvolle spelers die overkomen van SSA SV Lottum-GFC’33, en aansluiten bij JO19-1 en/of O23-1. Zij speelden het afgelopen seizoen allebei in het standaardteam van hun club.

Verder hebben we met Credo Schoonheim (Geleen Zuid 1, sinds enkele weken woonachtig in Horst), en Mees Meeuwissen (VVV-Venlo O21) twee jonge talentvolle spelers mogen verwelkomen voor de middellange termijn. Allebei spelers die graag hun carrière vervolg willen geven in de top van het amateurvoetbal. Credo (21 jaar) is een linksbenige speler, nu woonachtig in Horst, die zichzelf heeft aangemeld en al enkele jaren in het 1e elftal van Geleen Zuid heeft gespeeld. Hij krijgt daarmee de kans om zich te ontwikkelen in de nieuwe selectiegroep. En Mees (21 jaar) is als verdedigende middenvelder op meerdere posities inzetbaar en zal zich als jong talent verder kunnen ontwikkelen. Hij volgt daarmee de weg die meerdere spelers binnen de huidige selectie hebben ingezet vanuit de VVV-Venlo opleiding. Gezien hun leeftijd mogen alle 4 genoemde spelers zonder dispensatie uitkomen in de O23-1.

Al met al een competitieve groep, waarbij voor alle spelers in de selectie ‘de teller weer op 0 staat’, iedereen dient weer voor zijn plek te knokken en zich in de kijker te spelen bij onze hoofdtrainer Harrie Gommans en zijn staf. Maar vooral ook plezier beleven aan het voetbal en onze club Wittenhorst. De sfeer binnen Wittenhorst blijft toch de basis.

Vanaf zondag 7 juli start de voorbereiding op het seizoen 2024-2025. Een voorbereiding van 7 weken, waarin hoofdtrainer Harrie Gommans uiteindelijk met zijn staf de nieuwe groepen zal samenstellen. De competitie van Wittenhorst 1 start in het weekend van 24/25 augustus. De competitie van O23-1 start op zaterdag 31 augustus.

Selectiegroep Wittenhorst 1 en O23-1

Daan Verlijsdonk, Joep Beurskens, Ruud Meijers, Jeroen Verkennis, Dion van Horne, Ruben Peulen, Luc van Kuijck, Giel Beurskens, Tom Spreeuwenberg, Nick Driessen, Koen Jenniskens, Tom Driessen, Jelle Janssen, Stijn Huntjens, Ruben Laugs, Maik Heijer, Willem Verbruggen, Jordi Tijssen, Michel Hegger, Finn Grubben, Rens Willemsen, Pim van Schendelen, Ruud Christiaens.

Externe instroom

Jens Craenmehr (keeper), Bart Theeuwen, Dion Coort, Mees Meeuwissen, Credo Schoonheim, Joost Hendriks, Milan van de Riet, Robin Mom.

Eigen opleiding (doorstroming vanuit JO19-1 selectie)

Gijs Christiaens, Kayeal van Rengs, Tim Faber, Giel Spreuwenberg, Gido van Helden, Stijn Martens, Niek Wijhers, Victor Peeters, Siem Jenniskens.

Wij wensen staf en spelers nu eerst een geweldige vakantieperiode toe en daarna veel succes en plezier in het nieuwe seizoen! Hopelijk kunnen we allemaal lang genieten van het Nederlands elftal op het EK en is iedereen straks weer volledig uitgerust en klaar voor het nieuwe seizoen om spelers + staf aan te moedigen.

Fijne vakantie!