Slap Wittenhorst laat zich makkelijk aftroeven

25 maart 2018

De vele Wittenhorst-supporters keken hun ogen uit. Was dit het sterke Wittenhorst dat donderdag nog koploper Minor in eigen huis klopte voor de beker. Een mooie kwartfinaleplaats werd hiermee hun deel.

De moeilijke competitiewedstrijd tegen Susteren zou dan wel gewonnen kunnen worden, althans dat leek de instelling van het gehele team. De thuisclub onder aanvoering van trainer Jan Lauers had wederom een uitstekend strijdplan klaar. De ploeg straalde bovendien veel meer elan uit dat de houding bij de Horstenaren precies wist af te straffen. De twee doelpunten die Bart Dings mocht laten aantekenen was helaas een teken dat Susteren de juiste instelling had.

Na deze tegenvallers was Wittenhorst niet in staat om het tij te keren. Het vele balverlies zorgde ook al voor geen ommekeer. De ruststand bleef voor Wittenhorst gelukkig maar op 2-0 staan. Het had voor hetzelfde geval wel het dubbele kunnen zin.

De pauze kon mogelijk een verandering met zich meebrengen. Echter de eerste de beste aanval van Susteren werd meteen omgezet in een treffer, 3-0. Met een drietal wissels probeerde Wittenhorst nog een eretreffer te forceren. Ook dit bleek deze middag niet te kunnen. In de hele tweede helft konden de oranjemannen maar twee keer een bal op goal produceren. Dit was Wittenhorst eigenlijk onwaardig. Het zat er totaal niet in. Het zal dit verlies moeten verwerken. Met Geldrop is Wittenhorst de grote verliezers.

Wittenhorst:

Witt, Tom Zanders, Bart Spreeuwenberg, Bart Zanders (62. van Asten), Hattu, Peeters (62. Hendriks), Verlijsdonk, Daniels, Heijnen, Derks, Hanssen (62. van Rensch).