Ongeslagen weekend voor de selectieteams!

24 maart 2018

Op het hoofdveld is Wittenhorst JO19-1 er niet in geslaagd de drie punten thuis te houden. Bezoekende ploeg Weltania/Bekkerveld wist de ploeg van Marcel Rooijmans en William Lensen op een 1-1 gelijkspel te houden. Het was middenvelder Giel Beurskens die met een fabelachtige techniek de Horster treffer voor zijn rekening nam. Met dit tweede gelijkspel op een rij blijft het vlaggenschip van de jeugdopleiding op een vierde plek staan. Volgende week staat de inhaalwedstrijd tegen hekkensluiter IVO JO19-1 op het programma.

De mannen van Wittenhorst JO17-1 wonnen op eigen veld met 3-1 van HVCH JO17-1. De ploeg van Kevin van den Berg en Stan Theeuwen mistte stootkracht voorin, daar o.a. Robbin Clabbers (ziekte) en Niek van der Sterren (JO19-1) verstek moesten geven. Toch wist men de drie punten binnen te slepen. Sam Aerts was verantwoordelijk voor de 1-0, waar vroeg in de tweede helft Ted Verbers de 2-0 aantekende; de scheidsrechter negeerde het buitenspelsignaal van de grensrechter, waarna deze zijn vlag neerlegde en het voor gezien hield. HVCH kwam terug in de wedstrijd na een rake kopbal; enkele minuten later maakte Tom Smits aan alle onzekerheid een einde en bezorgde hij zijn ploeg de vierde overwinning in vijf wedstrijden. Door deze overwinning zijn de Horstenaren stevig zevende in de Vierde Divisie.

Eerder deze week werd Richard Kleuskens aangesteld als interim-hoofdtrainer van Wittenhorst 1. Hij zal het seizoen als hoofdtrainer af gaan maken. Ook zal hij eindverantwoordelijke blijven bij de JO15-1, welke vandaag een keurige 2-0 thuisoverwinning boekte op Venlosche Boys JO15-1. De Horster ploeg had nog iets recht te zetten na de eerdere 1-0 uitnederlaag. De thuisploeg wist via treffers van Maik Heijer en Mats van Biljouw de drie punten binnen te slepen. Met deze driepunter zijn de Horstenaren nu stevig derde in de Derde Divisie.

Wittenhorst JO14-1 heeft ook haar tweede wedstrijd in de Hoofdklasse A in drie punten omgezet. In een uitwedstrijd bij Emplina JO14-1 werd overtuigend met 0-5 gewonnen. Beide ploegen troffen elkaar eerder dit seizoen ook al en de ploeg van Peter Rijs, Danny van den Berghe en Kevin Koolhof had hierdoor nog een appeltje te schillen met de Bosschenaren, daar het eerdere duel in 3-3 eindigde. Al na 3 minuten stonden de Horstenaren op een 0-2 voorsprong door twee treffers van Omar Katolo. Vlak voor rust wisten de oranjehemden de stand naar 0-4 te tillen: Jesse Verrijth wist de bal met een prachtige krul in de kruising te plaatsen en de cornervariant werd keurig door Omar afgerond. Na rust werd de wedstrijd beheerst uitgespeeld en wist Omar zijn vierde treffer te noteren na een rush van Willem Versteegen. Met zes punten uit twee wedstrijden en een doelsaldo van 6-0 kunnen de mannen hartstikke tevreden zijn.

Het Wittenhorst JO13-1 van trainers Willem-Jan van Rens en Dirk Scheres heeft haar tweede overwinning op rij geboekt in de Derde Divisie. Op bezoek bij SHH JO13-1 uit Herten werd keurig met 1-4 gewonnen. De eerste helft van de oranjehemden was uitstekend, dit resulteerde dan ook in twee prima treffers. Met nog meer efficiënte was de score hoger uitgevallen. Na de tegentreffer bleef de ploeg rustig en via treffers van Kayeal en Mika liep men uit naar een keurige 1-4 overwinning. De voorsprong op nummer drie Brandevoort bedraagt vier punten, waar de Horster ploeg nog één duel tegoed heeft.

Wittenhorst JO12-1 wist haar eerste driepunter van dit seizoen bij te schrijven. De ploeg van Jan Beijers wist in een thuiswedstrijd tegen FC Eindhoven AV met 6-2 te winnen. Na een uitstekend begin maakte Daniël de 1-0 na een goede onderschepping van Tom. Na de gelijkmaker maakte Lars de 2-1 en tekende hij daarmee voor de ruststand. Na rust ging Wittenhorst welvarend van start en stond het binnen no-time op 4-1. Na de tegentreffer maakten Gabor en Lars aan alle onzekerheid een einde en tekenden zij voor de 6-2 eindstand.