Spelregelochtend met A Scheidsrechter Ed Janssen

28 februari 2014

Op zaterdag 8 maart om 10.00 uur organiseert de Scheidsrechtercommissie van RKsv Wittenhorst een spelregelmorgen in de kantine. De duur van de bijeenkomst is 2 x 45 minuten + pauze.

Ed Janssen, A- scheidsrechter in het betaald voetbal, zal het programma presenteren. Op interactieve wijze zal er op deze morgen aandacht zijn voor de spelregels in het voetbal. De aanwezigen worden met behulp van veel filmpjes van voetbalwedstrijden uitgedaagd hun mening te geven over buiten spel, hands (of niet), ernstige overtredingen en de daarbij behorende straffen. Beslissingen die in een wedstrijd veelvuldig voorkomen. Ervaring leert dat er zelden een eensluidend antwoord uit de zaal komt omdat de getoonde beelden door velen verschillend geïnterpreteerd worden. Ook na drie herhalingen vanuit diverse gezichtspunten is de kans groot dat de meningen niet eensluidend zijn. Laat staan de daarbij behorende sanctie (wel of geen gele/rode kaart). Tijdens deze spelregelmorgen bestaat er natuurlijk ook de gelegenheid om Ed Janssen vragen te stellen over ons favoriete spel en de bijbehorende spelregels.

Goede kennis van spelregels geeft minder discussie op en rond het veld en verhoogt daardoor het plezier in het voetbalspel. Deze morgen is vrij toegankelijk voor een ieder die sportief voetbal een warm hart toedraagt. Wij hopen op een grote opkomst!

Tijdens deze morgen zullen we ook aandacht besteden aan de bijna 70 nieuw opgeleide pupillenscheidsrechters         (gehele C afdeling) die na de winterstop de E en F teams bij Wittenhorst zullen gaan fluiten.

Wij verzoeken de geinteresseerden zich aan te melden via: scheidsrechterzakenjeugd@rksv-wittenhorst.nl

Datum: zaterdag 8 maart 2014.

Locatie: kantine RKsv Wittenhorst.

Ontvangst: 09.30 – 10.00 uur

Aanvang spelregelmorgen: 10.00 uur