Succesverhaal Taakie: Jolanda Willems

22 oktober 2024

Het moment van afgelopen januari staat veel Wittenhorst-mensen ongetwijfeld nog voor de geest: de benoeming van onze voorzitter Bart Joosten tot prins carnaval bij D'n Dreumel in Horst. Niet snel daarna ontstond binnen Wittenhorst het initiatief om een en ander te organiseren om Bart extra in het zonnetje te zetten. Daarbij kon de club gerust extra handjes gebruiken, aangezien dit incidentele, extra activiteiten waren. Zie daar een moment dat Taakie om de hoek komt kijken.

Raakvlakken

Zo ook voor Jolanda Willems, in het dagelijks leven receptioniste, wiens zoontje Milan in de JO10 voetbalt. Toen Taakie aan het begin van het seizoen 2023-2024 werd geïntroduceerd binnen onze club, vulde Jolanda de vragenlijst direct in. "De vraag was waar mijn sterke kanten liggen en welk werk ik doe. Ik dacht: misschien zijn er wel raakvlakken", legt Jolanda uit. Een goede inschatting, want niet veel later ging de telefoon. "Ik werd benaderd om mee te helpen bij het organiseren van de activiteiten tijdens de carnavalsoptocht van vorig jaar. Dat beviel zo goed dat ik er steeds meer inrolde en uiteindelijk benaderd werd om vaker bij activiteiten mee te helpen. Daar heb ik positief op geantwoord. Ik doe dat op oproepbasis. Waar het kan, help ik. Dat heb ik laatst bijvoorbeeld ook weer bij het openingsweekend gedaan."

Voor haar vrijwilligerswerk was Jolanda als ouder dus ook al verbonden met de club, maar het meehelpen bij diverse jeugdactiviteiten levert haar nog meer op: "Denk bijvoorbeeld aan de connecties met andere vrijwilligers, het zorgt voor verbinding. Mijn kennis van voetbal is niet zo heel erg groot, maar op deze manier kan ik toch op een andere manier actief zijn binnen de club", aldus Jolanda.

Taakie: niet moeten, maar matchen

Een prachtig voorbeeld dat precies schetst waarvoor Taakie bedoeld is. Wittenhorst streeft ernaar dat zo veel mogelijk mensen Taakie invullen, zodat het beeld zo compleet mogelijk is. Belangrijk te weten: Taakie verplicht tot niets, je kunt na het invullen ervan alleen benaderd worden voor (incidentele) vrijwilligerstaken, waarna je zelf bepaalt of dit iets voor jou is. Heb je Taakie nog niet ingevuld? Doe dat dan via deze link!