Thom Derks schiet Wittenhorst naar eerste zege

17 november 2013

De belangrijke wedstrijd in de kelder van de eerste klasse D kon Wittenhorst toch winnend afsluiten. Vanaf het begin nam de thuisclub het initiatief en dit resulteerde in de 9e min. dat Wittenhorst middels Thom Derks (uit een penalty) de 1-0 kon laten aantekenen.

Dit bleef de tussenstand tot de pauze. Na de hervattig nam SSS'18 het initiatief en Wittenhorst moest terug. Met veel inzet kon Wittenhorst het gevaar bedwingen. Slechts eenmaal was SSS'18 dicht bij een treffer, maar de bal carramboleerde via de doelman uit het doel. Wittenhorst kwam sporadisch voor het doel van de Overlooners. Echter 10 min. voor het einde kon via een mooie actie Thom Derks bereikt worden. Hij schoot voortreffelijk de 2-0 binnen.

SSS'18 probeerde nog om het onheil te voorkomen. Drie minuten voor tijd kon via een kopbal uit een corner de eindstand van 2-1 bepaald worden.