Toernooiwinst voor Wittenhorst JO12-2

11 juni 2023

Op deze vroege zaterdagmorgen vertrok Wittenhorst JO12-2 om 07:50 uur richting Bergen om mee te doen aan het toernooi bij ST Maasduinen. Hier moesten de jongens vier wedstrijden spelen van steeds 20 minuten. Vanuit de staf ontvingen we een verslag van dit succesvol verlopen toernooi.

De eerste wedstrijd begonnen we tegen een bekende waar we in de competitie ook tegen hebben gespeeld: Venray JO12-4. Onze jongens begonnen goed aan deze wedstrijd met veel balbezit en kansen voor ons, maar het vizier stond nog niet op scherp en zo eindigde deze wedstrijd teleurstellend in 0-0.

De tweede wedstrijd weer een bekende tegenstander die we in de competitie troffen: Melderslo JO12-1. Ook deze wedstrijd startten onze jongens goed. Met mooi combinatiespel zochten we het doel van de tegenstander op en nu wisten we wel een doelpunt te scoren: Dawit maakte de 1-0 met een mooi schot onder in de hoek. Hierna moesten we scherp blijven tot het einde en dit lukte. Zo eindigde deze wedstrijd in een overwinning voor onze jongens.

De derde wedstrijd moesten we tegen Juliana Mill JO12-2. Dit team had ook nog niks verloren en stond met punten gelijk met ons. Wel hadden ze een beter doelsaldo. Ook deze wedstrijd begonnen onze jongens goed en ook deze wedstrijd wisten we eenmaal het doel te vinden: onze spits Bakr scoorde de 1 - 0 en dit bleef het ook tot het einde van deze wedstrijd.

De laatste wedstrijd van dit toernooi moesten we spelen tegen het thuisspelende ST Maasduinen JO12-1. Deze ploeg had voor deze wedstrijd alles verloren en we wisten vooraf dat als we zouden winnen de 1e plaats binnen was. Deze wedstrijd begonnen we wederom goed en gingen onze jongens door met mooi voetbal spelen. Ook nu hadden we vaak het vizier niet op scherp staan en zo duurde het lang voordat we de treffer scoorden. Deze kwam er wel: net voor de drinkpauze kapte Jasper de tegenstander uit en schoot knap de 1-0 binnen. Dit was een hele opluchting, want het zal maar gebeuren dat je deze wedstrijd verliest. Ook nu moesten we volhouden tot het einde en dit lukte. Opnieuw een 1-0 overwinning en zo bleven we ook hier ongeslagen. Met drie overwinningen en een gelijkspel met een doelsaldo van 3 voor en 0 goals tegen en de toernooiwinst voor onze jongens.

• Wittenhorst JO10-3 eindigde op het toernooi bij ST Maasduinen op een knappe 3e plaats.
  • Wittenhorst JO10-4 pakte de 1e plaats bij ST Maasduinen en ook ongeslagen: Alle vier de wedstrijden werden gewonnen.
toernooiwinst JO12-2 1.jpeg