Ton Kosterman nieuwe hoofdtrainer Wittenhorst 1

13 juni 2018

Ton Kosterman (51) uit Wijchen is vanaf het seizoen 2018-2019 de nieuwe hoofdtrainer van Wittenhorst 1. Kosterman volgt interim-trainer Richard Kleuskens op die het team de afgelopen maanden geleid heeft.

Kosterman heeft een grote staat van dienst als trainer van Eerste Klasse en Hoofdklasse teams. De afgelopen jaren was hij hoofdtrainer van Sportclub Woezik in Wijchen, daarvoor stond hij aan het roer van onder andere RKsv Alverna en Oss’20. Kosterman is een echte verenigingsman. Bij alle clubs waar hij bij betrokken is geweest, heeft hij een lange staat van dienst opgebouwd. Een competentie die prima past bij een club als Wittenhorst. Kosterman begon zijn trainerscarrière in 1985 en behaalde in 2006 de UEFA-A licentie waardoor hij gecertificeerd is om leiding te geven aan Wittenhorst 1.

Voorzitter Ron van den Bekerom over de aanstelling van Kosterman: “We hebben het volste vertrouwen dat Kosterman goed past bij het team en onze club. Ton heeft aangegeven dat hij naast Wittenhorst 1 ook oog wil hebben voor onze opleidingsteams Wittenhorst 2 en JO19-1. Deze focus draagt bij aan de doorontwikkeling van onze spelers. Tevens past dit bij onze visie op het selecteren van een sterk eerste elftal bestaande uit spelers uit de regio. We kijken daarom ook uit naar een fijne en goede samenwerking de komende jaren.”

Het nieuwe seizoen begint voor Wittenhorst 1 met de voorrondes voor het landelijke bekertoernooi. Het team en Kosterman mogen dus meteen vol aan de bak!