Voorbeschouwing nacompetitie Wittenhorst 2 en JO19-1

6 juni 2018

Nog tweemaal ruim negentig minuten. Of zoals men tegenwoordig zegt: nog twee finales. Dit zijn zowel Wittenhorst 2 als Wittenhorst JO19-1 verwijderd van promotie naar dat o zo gewenste niveau. De mannen van Davy Beerens willen dolgraag promoveren naar de Hoofdklasse voor reserveteams, waar hoofdtrainer Marcel Rooijmans zijn afscheid bij de JO19-1 graag zou vieren met promotie naar de Vierde Divisie.

Wittenhorst 2 zit in een ‘flow’. De zegereeks van vijf wedstrijden en het mooie aantal van negentien doelpunten dat behaald werd in deze periode, geeft aan dat het met de vorm van de Horster mannen wel goed zit. Op mentaal aspect heeft de ploeg van aanvoerder Nicky Zanders ook vertrouwen getankt: afgelopen zondag werd er met 1-4 gewonnen van FC Hoensbroek, waarbij men na een half uur al met tien man verder moest. Met een minderheid op het veld werd dus toch die overwinning over de streep getrokken. Aankomende tegenstander Erp 2 vecht voor behoud in de Hoofdklasse. Je zou zeggen dat een ploeg die tiende (van de twaalf) eindigt, een negatief doelsaldo moet hebben. Echter, de Brabanders scoorden evenveel als dat ze er om de oren kregen (45). Een mooi statistiek voor de oranjehemden is dan weer dat men de meeste doelpunten wist te produceren in de Eerste Klasse (61) en op HVCH na de minste tegendoelpunten incasseerde (27). Met een completere selectie dan afgelopen zondag hoopt trainer Davy Beerens zijn manschappen naar de finale te leiden, waar Rhode/Van Stiphout Bouw of SV Meerssen de tegenstander zal zijn.

‘Ze moeten promoveren’, ‘Met deze lichting moet dat toch kunnen’, ‘Vierde Divisie is een must’. Dit zijn maar een paar van de uitspraken die de afgelopen weken werden vernomen op ons sportpark wanneer de JO19-1 ter sprake kwam. De ploeg van Marcel Rooijmans is nu zó dichtbij, dat twee zeges voldoen om het vlaggenschip van de jeugdopleiding volgend jaar op divisieniveau te laten acteren. De eerste van deze twee triomfen zal a.s. zaterdag geboekt moeten worden in Susteren, waar de plaatselijke JO19-1 haar Vierde Divisie positie probeert te handhaven. De aankomende tegenstander wist dit seizoen slechts twee van haar twintig competitieduels te winnen en kreeg hierin maar liefst 86 doelpunten om de oren. Wél wist men afgelopen weekend Weltania/Bekkerveld JO19-1 te verslaan; de ploeg van aanvoerder Luc van Kuijck wist dit seizoen niet van de Zuid-Limburgers te winnen. Met acht zeges in de laatste negen wedstrijden en het aantal van tachtig doelpunten in twintig wedstrijden, moet het met het zelfvertrouwen wel goed zitten.

RKsv Wittenhorst wenst beide teams veel succes! Op naar de finale!