Voorbeschouwing Nuenen-Wittenhorst

16 oktober 2024

Wittenhorst wist afgelopen zondag wat er te doen stond. Trainer Harrie Gommans had met succes een tactiek bedacht hoe op sportpark Ter Horst de eerste thuiszege behaald zou moeten worden. De spelers voerden dit grandioos uit.

Vanaf de aftrap was de gretigheid die de ploeg tentoonspreidde. Daardoor kon Orion pas eigenlijk in de 5e min. de bal veroveren. Het afjagen van de ploeg zorgde ervoor dat de bezoekers in de eerste helft bijna niet in het hoofdstuk voorkwamen. Het doelpunt gaf de spelers nog meer stimulans. Tenslotte wed er een mooie strijd geleverd met een even zo mooie overwinning.

Met deze wetenschap gaat de reis zondag naar Nuenen. Deze ploeg kreeg tegen Venray fors het nakijken (5-1). Dit gebeurde ook mede doordat de Brabanders met een numerieke minderheid moesten spelen. Nuenen is hierdoor op de ranglijst wat afgezakt. Het doelgemiddelde is 12-28. Dat zal daar logischerwijs wat hoofdbrekens bezorgen. Nuenen is daarentegen een ervaren ploeg die al heel wat jaren op dit niveau acteert en weet hoe ze te werk moeten gaan. Voor Wittenhorst dus weer een wedstrijd om met veel gezonde agressie voor de punten te gaan. De wedstrijden in het vorige seizoen waren uitzonderlijk verschillend. Thuis een 6-0 zege en uit werd het 5-0. Gekker kan niet. Revanchegevoelens zullen overheersen.

Supporters, op naar Nuenen. Het sportpark De Oude Landen is gelegen aan de Pastoorsmast 14.

Veel succes!