Voorbeschouwing selectieteams

9 maart 2020

Update donderdag 12 maart: Alle wedstrijden zijn afgelast!

Een heuse topper voor het Wittenhorst JO19-1 van trainer Richard Kleuskens, dat a.s. zaterdag om 15.00 uur op bezoek gaat bij de ongenaakbare koploper FC Eindhoven. In het Jan Louwers Stadion ontmoeten de oranjehemden de nog altijd foutloze Brabanders, die uit veertien wedstrijden de volle buit pakten (42 punten). Met 66 doelpunten voor en slechts vijf tegen is het een publiek geheim dat de Eindhovenaren zullen gaan promoveren naar de 2e divisie. Wel is het zo dat de Horstenaren misschien wel de ploeg zijn die het de aanstaande kampioen dit seizoen tot dusver het lastigste heeft weten te maken: op Sportpark Ter Horst werd het eerder dit seizoen ternauwernood 1-2 voor de blauw-witten, waar er voor de oranje-zwarten zeker meer in had gezeten. Wellicht dat dit aankomend weekend wel tot uiting komt in de uitslag.

De topper in de Hoofdklasse 5 komt dit weekend op naam van Wittenhorst JO17-1, dat het nog altijd foutloze Helden zal ontvangen op Sportpark Ter Horst. De ploeg van trainer Ken Peeters, koploper met tien punten uit vier wedstrijden, ontvang de blauwhemden in de wetenschap dat de bezoekers na drie gespeelde wedstrijden nog altijd de volle buit bezitten. Beide ploegen weten dus dat ze een goede stap in de richting van de 4e divisie kunnen zetten indien er zaterdag gewonnen zal worden. De wedstrijd tussen de nummer 1 en 2 start om 15.00 uur.

Voor Wittenhorst JO16-1 staat er eveneens een thuiswedstrijd op het programma en wel tegen OSS 1920. Beide ploegen zijn in de nieuwe Hoofdklasse nog op zoek naar hun eerste overwinning, waar de Horstenaren afgelopen zaterdag tegen Volharding wel degelijk hun visitekaartje afgaven door hun manier van spelen en inzet. In deze sterk bezette competitie zullen beide ploegen moeten strijden voor de punten. Laten we hopen dat de Horstenaren dit weekend de weg omhoog vinden en de Brabanders voorlopig achter zich zullen laten.

Voor Wittenhorst JO15-1 net als de JO19-1 de topper tegen FC Eindhoven, dat in de 3e divisie met Achilles '29 verstrikt is geraakt in een spannende titelstrijd. De Brabanders hebben slechts één punt achterstand op de ploeg uit Groesbeek, waar de Horstenaren nog enkele punten nodig hebben om lijfsbehoud in deze sterke competitie te verzekeren. Het zouden dus bonuspunten zijn indien de ploeg van Stan Theeuwen in het Jan Louwers Stadion de Brabanders punten af kan snoepen. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt, want het lukte de oranjehemden ook om Achilles '29 op een brilstand te houden. Dan zal er wel uit een ander vaatje moeten worden getapt dan in november: de Eindhovenaren wonnen toen ruim met 0-5 op Sportpark Ter Horst.

Voor de dames en heren van Wittenhorst JO15-2, die de laatste twee wedstrijden in drie punten om wisten te zetten, staat a.s. zaterdag de topper op het programma op bezoek bij RKMSV JO15-1 uit Meijel. Beide ploegen hebben zeven punten, al had de thuisploeg hier een wedstrijden minder voor nodig. De ploeg van trainer Peter Rijs is in de winning mood en kan de koppositie na dit weekend alleen bemachtigen. Zet 'm op!

Wittenhorst JO13-1 wist de laatste drie wedstrijden te winnen scoorde hierin maar liefst twaalf keer. Deze reeks zullen ze graag door willen zetten en dit kan zaterdag gebeuren op eigen veld tegen directe concurrent Sportclub Irene, dat slechts twee punten minder heeft dan de oranjehemden. De ploeg van trainer Nick Verbong houdt met een nieuwe overwinning de aansluiting met de top-drie van de 3e divisie en neemt dan voorlopig afstand van de middenmoot. Er zal dan wel een andere wedstrijden moeten worden gespeeld dan in november: in Tegelen werd toen namelijk met 5-0 verloren.