Voorbeschouwing selectieteams zaterdag 17 maart 2018

14 maart 2018

Nadat concurrent Merefeldia op een gelijkspel werd gehouden, volgt a.s. zaterdag voor Wittenhorst JO19-1 de thuiswedstrijd tegen hekkensluiter IVO JO19-1. De ploeg uit Velden won tot dusver een competitieduel en heeft de punten hard nodig om degradatie te voorkomen. De ploeg van Marcel Rooijmans kan buigen op een positief saldo: zowel in de beker als in de competitie werd er met 4-0 gewonnen.

Na de jammerlijke nederlaag op eigen veld tegen Brabantia, wacht de mannen van Wittenhorst JO17-1 de loodzware uitwedstrijd bij nummer drie Emplina uit Den Bosch. De Brabanders verloren slechts twee van hun veertien duels en wonnen hun laatste vier duels op rij. In oktober wist men tevens met 2-4 te winnen van de ploeg van Kevin van den Berg en Stan Theeuwen. De Horstenaren weten dat een zege nodig is om bij de subtop te blijven.

Nummer drie in de Derde Divisie, Wittenhorst JO15-1, gaat in een thuiswedstrijd aantreden tegen Brabantia. De Eindhovenaren zijn na het terugtrekken van Rood Wit, de hekkensluiter van deze competitie. Met vier punten uit twaalf wedstrijden ziet het er niet al te best uit. In oktober wist de ploeg van Richard Kleuskens met 0-2 te winnen in Helmond. De punten zijn nodig om in ieder geval tweede te kunnen worden, wat een knappe prestatie zou zijn.

Na de mooie uitoverwinning op SV Venray (0-1), speelt Wittenhorst JO14-1 haar eerste thuiswedstrijd van deze competitie. De ploeg van Peter Rijs gaat aantreden tegen koploper JVC Cuijk, dat een ruime overwinning boekte in haar eerste wedstrijd. Voor de winterstop eindigden beide ploegen op 16 punten; de onderlinge confrontatie werd wegens het winterse weer afgelast. Beide ploegen hopen hun ongeslagen status te handhaven.

Wittenhorst JO13-1 gaat om 10:15 u. op bezoek bij hekkensluiter Bruheze JO13-1. De Helmondenaren wonnen twee van hun dertien duels en wisten op 2 december voor het laatst te winnen. De ploeg van Willem-Jan van Rens en Dirk Scheres kan met vertrouwen afreizen naar Brabant: in Horst werd eerder dit seizoen met 7-0 gewonnen.

De dames en heren van Wittenhorst JO12-1 gaan op bezoek bij de leeftijdsgenoten van Emplina JO12-1. Het belooft een duel te worden waarin de verschillen klein zijn. Beide ploegen eindigden de Hoofdklasse met 5 punten. De vorige confrontatie in oktober eindigde op Sportpark Ter Horst in 1-1. Met vier punten uit twee wedstrijden mogen de Bosschenaren zich koploper noemen van de Eerste Klasse.