Voorbeschouwing selectieteams zaterdag 18 november 2017

17 november 2017

Afgelopen woensdag moest het Wittenhorst JO19-1 van Marcel Rooijmans en William Lensen op bezoek bij nummer 4 SV Meerssen. De Zuid-Limburgers stonden op dat moment één plek hoger dan de Horstenaren, die bezig waren aan een goede reeks. Vliegensvlug kwamen de oranjehemden op voorsprong door een treffer van Giel Beurskens op aangeven van Jeroen Reijnders. Binnen een oogwenk was het alweer 1-1 en enkele minuten later viel de 2-1. Na dit spetterende begin was het doelpuntenfestijn afgelopen. Wittenhorst maakte ogenschijnlijk de 2-2, maar dat de bal over de lijn was, kon niet worden bevestigd. Ondanks de nederlaag kan de ploeg terugkijken op een goede wedstrijd waarin is aangetoond dat men meekan met de bovenste ploegen. A.s. zaterdag is er meteen een kans op revanche en wel tegen DVO JO19-1. De ploeg uit Sittard staan tiende met zes punten uit zeven wedstrijden. De wedstrijd op Sportpark Ter Horst begint om 14.30 u. Komt dat zien!

Na de eclatante zege op Brabantia van twee weken geleden, wacht het Wittenhorst JO17-1 van Kevin van den Berg en Stan Theeuwen opnieuw een uitwedstrijd. Ditmaal gaat de equipe op bezoek bij HVCH JO17-1 uit Heesch. Deze ploeg staat na zes gespeelde wedstrijden op een elfde plek met 4 punten en een doelsaldo van -7. Deze wedstrijd, met de inhaalwedstrijd tegen Topsport CTO in het achterhoofd, biedt een uitgelezen kans om de aansluiting met de top van de vierde divisie te vinden. Veel succes mannen!

De absolute kraker van dit weekend komt op naam van Wittenhorst JO15-1. De ploeg van Richard Kleuskens en Peter Christiaens ontvangt zaterdag om 12.45 u. koploper FC Eindhoven JO15-1. De Brabantse ploeg wordt getraind door oud-international en EUFA-Cup winnaar Patrick Paauwe. Ook oud-profvoetballer (o.a. VVV-Venlo) Leon Kantelberg behoort aldaar tot de technische staf. De Eindhovenaren hebben nog de volle buit en staan met drie punten voorsprong op de Horstenaren op de eerste plek. Het wordt in ieder geval een leerzame wedstrijd waarin de Horster mannen de kans krijgen om de aansluiting te behouden. Komt dat zien en veel succes mannen!

Het Wittenhorst JO14-1 van Peter Rijs gaat aankomende zaterdag als nummer drie van de Hoofdklasse op bezoek bij nummer zeven ODC uit Boxtel. Deze ploeg heeft vijf punten minder dan Wittenhorst (14 om 9) en kreeg afgelopen zaterdag genadeloos op de broek van Venray (8-0). Maar dat geen enkele wedstrijd in deze competitie makkelijk is werd afgelopen weekend wel duidelijk: in het hol van de leeuw versloegen de Horster mannen hekkensluiter UDI met 4-3. Ook deze wedstrijd zal dus weer een test worden. Succes mannen, neem de drie punten mee terug naar huis!

Na de jammerlijke nederlaag op eigen veld tegen Weltania/Bekkerveld, hebben de mannen van Wittenhorst JO13-1 kans om zich te revancheren. Zaterdag gaan zij op bezoek bij de nummer vier van de competitie: NWC uit Asten. Deze ploeg heeft zes punten minder dan de ploeg van Willem-Jan van Rens en Dirk Scheres en zal dus een lastig te bespelen ploeg zijn. Om de concurrenten nóg verder op afstand de zetten én om VVV-Venlo bij te blijven, tellen alleen de drie punten. Succes mannen!

Het Wittenhorst JO12-1 komt steeds dichterbij bij die eerste driepunter: afgelopen weekend werd het helaas in de slotfase uit handen gegeven. De eerstvolgende kans is aankomende zaterdag, wanneer de ploeg van Jan Beijers om 10.30 u. gaat aantreden tegen Olympia ’18. Deze ploegen delen de laatste plek met elk één punt uit zeven wedstrijden. Op 9 september jl. troffen beide ploegen elkaar ook al in Horst in de beker: de uitslag werd toen 1-1. Nu hebben de dames en heren op eigen veld de kans om die laatste plek te verlaten. Gaat jullie lukken, succes!