Voorbeschouwing selectieteams zaterdag 9 december 2017

6 december 2017

Na de knappe overwinning op koploper Laar JO19-1, staat er voor de mannen van Marcel Rooijmans en William Lensen ditmaal een uitwedstrijd naar Herten op het programma. Om 16.00 uur wordt daar afgetrapt tegen SHH, dat zich na tien wedstrijden terugvindt op een negende plek. De ploeg van trainer Bjorn Keukens heeft mindere weken achter de rug, nadat er van topploegen Laar (1-7) en Merefeldia (1-6) werd verloren. De Horster ploeg (5e) is daarentegen in vorm: de laatste twee wedstrijden werden gewonnen met een doelsaldo van maar liefst 12-2. Drie punten zijn nodig om de aansluiting met de top-drie te behouden. Succes mannen!

Het Wittenhorst JO17-1 van trainers Kevin van den Berg en Stan Theeuwen speelt om 15.15 uur een thuiswedstrijd tegen Best Vooruit JO17-1. De ploeg uit Best heeft één verliespunt minder dan de Horster mannen en staat momenteel op een zesde plek. De Brabanders laten tot dusver zien dat ze een echte thuisploeg zijn: alle vier de thuiswedstrijden werden gewonnen, terwijl er in vijf uitwedstrijden slechts drie punten werden behaald. Wittenhorst heeft daarentegen meer uitpunten behaald dan thuispunten (8 om 3). Het wordt dus een hele open wedstrijd. Daarnaast zijn de drie punten nodig om weg te blijven uit de onderste regionen. Komt dat zien om 15.15 uur op Sportpark Ter Horst!

Na de ruimte uitzege bij Sportclub Jekerdal staat er voor de mannen van Wittenhorst JO15-1 ditmaal een thuiswedstrijd op het programma tegen de leeftijdsgenoten van Schijndel/DE WIT JO15-1. De aankomende tegenstander mag dan wel vijf plekken lager staan (3e om 8e), afgelopen zaterdag wisten zij wel te winnen van toenmalige nummer 2 SJO Weltania/Bekkerveld (3-1). De ploeg van trainers Richard Kleuskens en Peter Christiaens is dus gewaarschuwd. Momenteel zijn de Horster mannen in een hevige strijd verwikkeld om plek 3: zij delen deze plek met Volharding/Sambeek en het al eerder genoemde Weltania/Bekkerveld. Drie punten zijn dus nodig om in deze strijd verwikkeld te blijven. Komt dat zien op Sportpark Ter Horst om 12.45 uur!

Het Wittenhorst JO14-1 van trainer Peter Rijs staat voor een laatste, maar heel belangrijke competitiewedstrijd. Daar de Horster ploeg een halve competitie speelt (Hoofdklasse), staat zaterdag tegen JVC Cuijk alweer de laatste competitiewedstrijd op de rol. Laat dit nou net de wedstrijd zijn tussen de twee teams die beiden 16 punten hebben na 10 duels én die beiden als enige één punt hebben behaald tegen FC Engelen. Het moge duidelijk zijn: zolang er niet verloren wordt is een plek in de top-vijf een zekerheid, daar de oranjehemden een beter doelsaldo hebben. Maar natuurlijk wil je een competitie altijd met een zege afsluiten. Komt dat zien naar deze spannende wedstrijd om 11.00 uur op Sportpark Ter Horst!

Er staat de mannen van Wittenhorst JO13-1 een uitdagende wedstrijd te wachten. De ploeg van trainers Willem-Jan van Rens en Dirk Scheres gaat zaterdag op bezoek bij nummer vijf SV Budel, dat acht punten minder heeft na tien wedstrijden. De Horster ploeg heeft momenteel als nummer twee een voorsprong van drie punten op NWC en SV Brandevoort; de achterstand op koploper VVV-Venlo bedraagt drie punten. Een zege is dus nodig om de belangrijkste uitdager te blijven van de Venlonaren. Succes mannen!

Wittenhorst JO12-1 gaat haar competitie in de Hoofdklasse afsluiten met een uitwedstrijd bij nummer drie SV Brandevoort. De Helmondenaren staan op gepaste afstand van koplopers UNA en SV TOP en moeten nog met een schuin oog naar beneden kijken. De ploeg van trainer Jan Beijers kan daarentegen trots zijn op wat ze tot dusver hebben bereikt: na een stroef begin zijn er toch nog vijf punten behaald. Wat de uitslag zaterdag ook wordt: de dames en heren hebben een super half seizoen gedraaid en mogen nog één keer gas geven. Succes!