Voorbeschouwing Wittenhorst 1 - Unitas’30

14 september 2023

De tweede uitwedstrijd leverde jammerlijk geen punt op, ofschoon Wittenhorst 1 hier wel recht op had. Nemelaer strafte de onoplettendheid doeltreffend af. Nu is het zaak om komende zondag in de thuiswedstrijd tegen het sterke Unitas’30 de zaken weer gesloten te houden.

Unitas’30 uit Etten-Leur, opgericht in 1930, is een zeer grote vereniging van ruim 1600 leden, verdeeld over maar liefst 86 teams. Het eerste elftal werd in het seizoen ’21-’22 kampioen in de eerste klasse en wist zich vorig seizoen, na een sterke eindsprint, te handhaven op plek 12 in de 4e divisie met 39 punten en een doelsaldo van 50-57. Hiermee werd de nacompetitie ontlopen.

Tijdens de eerste drie wedstrijden van het huidige seizoen scoorde de jeugdige en talentvolle ploeg van Unitas’30 er flink op los getuige het indrukwekkende doelsaldo van 13-7. Op niet mis te verstane wijze werd afgelopen zondag Halsteren met maar liefst 6-0 verslagen. Ook Juliana’31 werd royaal opzij gezet met 3-5. De enige nederlaag werd geleden tegen Goes met 2-4.

De spelers van de week zijn Miel Willems en Luuk Andrieu (allebei JO10-2).

Het zal dus een gevecht gaan worden tussen twee teams met ieder een hoog scorend vermogen. Supporters zullen dus ongetwijfeld een spannende pot gaan zien. Op naar sportpark Ter Horst, aanvang 14.30 uur. Succes heren!