Voorstel Vrijdag: Richard Aben

21 juli 2017

Het is inmiddels een vast recept op vrijdag: de Voorstel Vrijdag. Deze vrijdag de eer aan Richard Aben, die de komende seizoenen het vrouwenvoetbal bij Wittenhorst naar een hoger plan wil tillen: ‘Het bestuur omarmt het vrouwenvoetbal’.

Richard is 32 jaar en woont samen met zijn vriendin Sanne in Venray.
In het dagelijks leven werkt hij in Venlo op de groenten- en fruitveiling bij Frankort & Koning.
Frankort & Koning importeert groenten en fruit uit de gehele wereld en exporteert dit binnen Europa. Hij zorgt voor de ontwikkeling van nieuwe applicaties en procesverbetering.

Van pupillentrainer tot de Hoofdklasse

Richard begon zijn trainerscarrière als pupillentrainer bij Volharding. Hij begon bij de F-jes, E-tjes en als laatste bij de D-jeugd. Na Volharding werd hij jeugdtrainer bij SSS’18 (C-jeugd) en DSV (A/B-jeugd). Bij vv Excellent werd hij trainer van de dames en meiden. In de vijf jaar dat hij bij Excellent actief was behaalde hij het TC-3 diploma.
De afgelopen 2 seizoenen was hij trainer/coach bij Someren VR1 in de Hoofdklasse.
Richard voelt zich prettig in het damesvoetbal: ‘Ik heb op dit moment geen ambities voor het mannenvoetbal. Ik richt me op het meisjes- en vrouwenvoetbal’.

‘Na enkele gesprekken was het snel rond’

Richard: ‘In januari had ik besloten om te stoppen bij sv Someren, waar ik 2 seizoenen met veel plezier actief ben geweest. Nadat dit bekend is geworden ben ik bij meerdere clubs op gesprek geweest om aan de slag te gaan als trainer/coach, waaronder bij Wittenhorst.
Na een goed eerste gesprek met de technische commissie, volgde een gesprek met aanvoerster Judith Driessen en leider Hans Vervoort en was het snel rond.

‘Wittenhorst beschikt over een duidelijk beleid’

‘Als voetballer kende ik Wittenhorst natuurlijk al en vond het toen altijd al een vereniging waar we graag kwamen voetballen. Nu als trainer/coach wordt dit bevestigd: Er is een goede organisatie, een duidelijk beleid, goed sportklimaat en een erg gezellige sfeer’, aldus Richard.

‘We willen aansluiten bij de top van de competitie’

Richard: ‘De mogelijkheden voor komend seizoen zijn natuurlijk nog moeilijk te zeggen, aangezien onze competitie nog niet bekend is (op moment van interview).
Prestatief ligt mijn doel om dit seizoen bij de top 5 aan te sluiten en binnen enkele seizoenen om promotie te kunnen spelen. Dit kunnen we natuurlijk alleen uitvoeren als we verder gaan met de ontwikkeling van het meiden- en vrouwenvoetbal binnen Wittenhorst. Dus dat is voor mij persoonlijk ook een belangrijke doelstelling. Uiteraard kan ik dit niet alleen, maar met een bestuur dat het vrouwenvoetbal omarmt, de coördinator damesvoetbal Ted Beekman en de staf en selectie van het damesteam moet dit vast en zeker lukken!’.