Vrijwillige(r) Vraag(t) Rubriek: Martijn Lok

14 februari 2022

De lancering van een nieuwe rubriek: de 'Vrijwillge(r) Vraag(t) Rubriek'. Maandelijks nomineert een van onze vrijwilligers een andere vrijwilliger uit onze vereniging. We trappen af met Martijn Lok! Aan hem de eer om als eerste uit te leggen wat hij precies doet qua vrijwilligerswerk; wat hem hierbij drijft; en wat het vrijwilligerswerk bij Wittenhorst zo plezierig maakt.

Warming-up

• Naam: Martijn Lok
  • Leeftijd: 22 jaar
  • Vrijwilligersfunctie(s): Assistent Coördinator JO9
  • Actief als vrijwilliger sinds: 2021

1. Wat houdt jouw vrijwilligersfunctie precies in?

Ik ben vooral verantwoordelijk voor het coördineren van de trainingen van de jongeren onder 9 jaar. Dit houdt in: zorgen dat de trainingen lopen (o.a. aandacht voor waar moeten de verschillende teams beginnen, bij welke oefeningen komt een begeleider en wie is dan die begeleider) en daarnaast tijdens het uitvoeren van de trainingen door de spelers hang ik als het ware boven de groep en loop ik veel rond om te zien of alles goed verloopt.

2. Waarom ben je gestart als vrijwilliger?

Ik ben gestart omdat ik ergens stage moest lopen vanuit mijn opleiding. Ik had bepaalde opdrachten vanuit school meegekregen en aangezien ik zelf al 15 jaar bij Wittenhorst voetbal, kon ik de stage goed aan Wittenhorst koppelen.

3. Wat levert vrijwilliger zijn van RKsv Wittenhorst jou op?

Het is een stukje verantwoordelijkheid en een nieuwe beleving voor mij. Ik heb zelf nog nooit met kinderen getraind en wanneer ik de training doe, laat dat mij de rest van mijn dag vergeten. De kinderen zijn heel enthousiast en wanneer je na een lange schooldag thuiskomt, geven de kinderen mij weer opnieuw energie!

4. Hoe zou jij RKsv Wittenhorst in drie woorden omschrijven?

Saamhorigheid, innovatief en persoonlijke ‘herinneringen’

5. Zijn er zaken die jij als vrijwilliger graag anders zou zien?

Ik zou niet per se iets anders willen zien. Als ik dan iets moet noemen, is het af en toe een verbetering in structuur m.b.t. de trainingen. Hier is niet alleen Wittenhorst voor verantwoordelijk, maar ook ouders van de voetballende kinderen. Momenteel loopt dit goed dus ik heb niks te klagen.

6. Wat is het mooiste moment dat jij als vrijwilliger hebt meegemaakt?

Op dit moment ben ik pas anderhalf jaar vrijwilliger, waarbij ik twee rollen (trainer en coördinator) heb gehad, maar als ik één moment moet noemen zou dat de allereerste wedstrijd van mijn team zijn, in het eerste jaar dat ik vrijwilliger was. Het was een wedstrijd waar echt van alles gebeurde. Er werd gelachen er werd gehuild, midden in de wedstrijd besloot onze keeper gewoon naar de dug-out te rennen, omdat er volgens mij een vogel zat. De wedstrijd hadden we dik verloren, maar wel onze eerste goal gemaakt. Op het einde kregen ze nog allemaal een lolly en gedroegen de spelers zich alsof ze 10-0 hadden gewonnen.

7. Wat doe je in het dagelijks leven?

Ik studeer Sportkunde in Nijmegen. Daar loop ik momenteel ook veel stage bij een adviesbureau. Daarnaast doe ik veel aan fitness en voetbal ik zelf ook nog wekelijks bij Wittenhorst. Natuurlijk bij het beste vriendenteam (Wittenhorst 6) dat de club ooit gezien heeft! Buiten dit ga ik ook nog graag in het weekend uit.

8. Waar houd jij je, naast je rol als vrijwilliger, graag mee bezig in je vrije tijd?

Vooral een stukje persoonlijke ontwikkeling. Ik zie graag dingen waar ik mezelf fysiek of mentaal nog in kan ontwikkelen en daar probeer ik dan ook naar te handelen. Bijvoorbeeld fitness en goed eten voor het fysieke gedeelte.

9. Wat weten heel weinig mensen over jou, maar wil je best met ze delen?

Niet echt iets heel speciaals. Ik lees nog regelmatig, misschien dat. Ik kan me niet voorstellen dat veel jeugd dat nog doet, maar wie weet.

10. Martijn, aan wie leg jij de volgende reeks met vragen voor?

Joep Derix, hij is trainer bij JO19-2.

Onderdeel van de 'Vrijwillige(r) Vraag(t) Rubriek is dat, naast het nomineren van de volgende vrijwilliger, er ook een nieuwe vraag toegevoegd wordt aan de rubriek. Daarmee krijgt de vrijwilliger 'vrijwillig' de mogelijkheid om het elftal met vragen compleet te maken en letterlijk zelf een collega-vrijwilliger een vraag naar keuze te laten beantwoorden.

11. Martijn, welke bonusvraag zou jij graag voorleggen aan Joep Derix?

Wat was het mooiste voetbalmoment uit je Wittenhorst carrière?