VVV-Venlo kan niet overtuigen

11 juli 2015

Wittenhorst speelde voor de tweede maal op het sportpark in Hegelsom tegen een BVO. Vorige week werd tegen het Belgische KRC  Genk, die in Horst een trainingskamp afwerkte, de spits afgebeten en kon de eindstand op 0-5 afgesloten worden.

Vanavond - zaterdag 11 juli - was VVV-Venlo de volgende tegenstander. Ook nu weer kon Wittenhorst niet met het sterkste team aan de wedstrijd beginnen. Blessures en vakantie waren hier debet aan.

De wedstrijd kende bijna een sensatie. In de eerste de beste minuut hadden de oranjemannen op voorsprong kunnen komen. Op het beslissende moment werd de benauwde situatie gered. De Venlonaren waren uiteraard het meest aan de bal, maar uitgespeelde kansen kreeg het bijna niet. Pas in de 25e min. was stand-in doelman Gijs Gooren verslagen. De geheel vrijstaande Vito van Crooij kon beheerst binnenschieten, 0-1. Deze stand bleef tot aan de rust gehandhaafd. Een moment die de aandacht vroeg was een forse overtreding van VVV-speler Gianluca Nijholt. Hij werd door scheidsrechter Verbakel direct van het veld gezonden.

Na de pauze probeerden de geelzwarten door te drukken, maar de achterhoede van Wittenhorst stond steeds op de goede plek. Na een niet geziene buitenspelsituatie kreeg VVV-Venlo nog de hulp door een te vlug gegeven strafschop. Wederom was het Vito van Crooij die raak schoot, 0-2.

Deze speler zorgde ervoor dat middels een hattrick de tussenstand op 0-3 werd gebracht. Daarmee gaf hij aan dat hij een van de weinige spelers was die opviel. Ook viel op dat de Venlonaren een erg matige pot speelde. Er zal door trainer Maurice Steijn  nog veel arbeid te verrichten zijn.

Nadat doelman Willem Derks zijn speelminuten mocht maken kon in de 89ste min. Leandro Resida de eindstand op 0-4 bepalen.

Wittenhorst:

Gooren (78. Derks), Tom Zanders, Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg, Bart Zanders (75. Nicky Zanders), Verlijsdonk, Hendriks, Spee (63. Joost van Rensch), Janssen, Rob Zanders (33. Mark van Rens), Heijnen.

Voor een fotoverslag van Wittenhorst - VVV, ga naar:  https://www.facebook.com/Wittenhorst