Wittenhorst 1 lijdt nipte nederlaag tegen Venlosche Boys

25 maart 2022

Wittenhorst 1 moest tegen Venlosche Boys met 2-1 het onderspit delven. Het werd een zeer onderhoudende wedstrijd. De wedstrijd kende overigens een laat einde. Een ongewone oorzaak lag hieraan ten grondslag. Immers bij aankomst bleek dat bij de Venlonaren de sportkleding niet compleet was.

Nadat er begonnen kon worden was het Wittenhorst dat fel begon en een mooie aanval werd in de 14e min. door Giel Beurskens erg fraai afgerond: 1-0. De Venlonaren bleven niet achter. Alhoewel er wat geluk bij kwam kijken, kon Robin Boots via een hoge bal over rechts het laatste zetje geven en de 1-1 kwam op het scorebord.

Na de pauze leken de bezoekers door te drukken. Met meer pressie had Wittenhorst  de handen vol. De snelheid voorin was juist voor de Boys een groot probleem. Aan beide zijden ontstonden kansen. Deze was niet echt aan Horster zijde besteed, maar het geluk was deze avond voor de Venlonaren. In de 75e minuten, kon naar later bleek, de winnende treffer scoren. In de laatste fase had de gelijkmaker kunnen en moeten vallen, echter het zat niet mee. Het was een spannende en boeiende wedstrijd.

Speciale aandacht voor eerstejaars A-junior Rens Willemsen, die vandaag voor de eerste keer in de basis startte in het eerste elftal en een verdienstelijke wedstrijd speelde.

Zondag de uitwedstrijd naar Susteren. We gaan ervoor.

Wittenhorst 1:

Roel van Rens (Ravi Arts), Dion van Horne, Ruud Meijers, Bart Zanders;  Rens Willemsen, Nick Driessen, Mats van Biljouw, Joep Beurskens; Giel Beurskens, Joost van Rensch, Jeroen Verkennis,