Wittenhorst 1 lijdt ruime nederlaag bij Geldrop

6 februari 2022

De laatste wedstrijd dateert alweer van 9 november. Toen kon Wittenhorst juichend met een 2-1 zege van het veld gaan door de winst op Chevremont. Daarom waren de vooruitzichten dat de intentie er was om er flink tegenaan te gaan.

Na het eerste fluitsignaal was Wittenhorst inderdaad de ploeg die er iets van wilde maken. Dit kwam dan ook tot uiting in de score. In de 11e min. ging Jeffrey Cuppen op avontuur. Binnen de 16-meter werd hij neergelegd. Een penalty was het gevolg. Aanvoerder Bart Zanders wist dit klusje te klaren. Deze 1-0 voorsprong stond er. Echter op een kinderlijke manier kreeg Geldrop een presentje en binnen enkele minuten was het gelijk. Wittenhorst voetbalde toen tegen zichzelf. Geldrop kwam voor rust zelfs op voorsprong: uit een voorzet van Stijn Lanen kopte Wessel van Moorsel de 2-1 binnen.

Door de afwezigheid van trainer Sjoerd van der Coelen stond assistent Davy Beerens voor de taak om de ploeg weer op te laden. Rond de 50e min. ontstond er een drama voor de oranjemannen. Eerst het onnodige tegendoelpunt. Plaaggeest Wessel van Moorsel vond en kreeg een makkelijke kans: 3-1. In dezelfde minuut moest Nick Driessen het  veld verlaten. Doorgebroken speler neerleggen was het oordeel. Of het nog niet erger was. De weerbaarheid was volledig zoek. Geldrop mocht doen wat het wilde en geluk maar dat het maar bij de uiteindelijke 6-1 bleef. Heel snel vergeten en zondag wraak nemen.

Ravi Arts, Dirk Scheres, Nick Driessen, Dion van Horne, Nicky  Zanders, Bart Zanders, Joep Beurskens, Joost van Rensch (Tom Driessen), Niek van der Sterren (Jelle Janssen), Mats van Biljouw (Martijn van Ooijen) Jeffrey Cuppen (Rens Willemsen).

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 2 leed op eigen veld een nipte 1-2 nederlaag tegen Groene Ster, koploper van de Hoofdklasse. Het betekende de derde competitienederlaag op een rij. Over twee weken reizen de manschappen van trainer Richard Kleuskens af naar ZSV, waar voormalig Wittenhorst-jeugdtrainer Marcel Rooijmans nog altijd de scepter zwaait.
  • Wittenhorst 5 boekte op eigen veld een knappe 4-2 overwinning op subtopper SSS'18 3. Door de derde overwinning van het seizoen staan de kameraden één punt boven hekkensluiter DEV Arcen.
  • Wittenhorst 7 haar haar tweede overwinning op een rij geboekt en niet zomaar één: op eigen veld werd het derde elftal van VCH met 6-0 opgerold. Na de 7-0 van vorige week tegen Sportclub Irene, mogen we gerust concluderen dat ons zevende elftal in een bloedvorm verkeerd. Met 25 punten uit tien wedstrijden staan de oranjehemden dan ook op een keurige derde plaats.
  • Wittenhorst 8 hield vanochtend op eigen veld het tweede elftal van Kronenberg op een verdienstelijk gelijkspel: 1-1. Beide subtoppers hielden elkaar dan ook keurig in evenwicht. De Horstenaren staan na negen wedstrijden op een keurige zevende plaats.
  • Wittenhorst 11 boekte een simpele 4-1 overwinning op het elfde elftal van Sportclub Irene. Hiermee werd de nederlaag van vorige week tegen RKDSO weggespoeld. Na tien wedstrijden staat ons elfde team op een verdienstelijke derde plaats.