Wittenhorst 1 verzuimt voorsprong te vergroten

29 januari 2023

De met grote belangstelling aangekondigde topper werd er eentje om snel te vergeten. Volharding kwam naar Horst om zeker niet het spel te maken. Het loerde voornamelijk op de counter. Hun goed recht natuurlijk. Wittenhorst had de taak om vanaf het begin een bres te slaan. In het eerste kwartier had het scorebord best in werking gesteld moeten worden. Goede mogelijkheden voor Wittenhorst werden te gehaast of niet scherp genoeg beantwoord. Dit kwam de thuisploeg bedrogen uit. De eerste de beste snelle counter betekende onverwacht de 0-1. De voorzet werd door Vincent Buijssen fraai ingekopt.

Deze domper moest Wittenhorst maar eens zien te verwerken. Het spel was bovendien niet fraai te noemen. De arbiter verzuimde overigens een speler van Volharding te bestraffen toen hij Jeroen Verkennis werkelijk onheus behandelde. Slechts een berisping was het “resultaat”. Jammer dat de mannen uit Vierlingsbeek zich vaker schuldig maakten aan deze onplezierigheden. Aan het einde van de wedstrijd leverde dit 2x rood en 4x geel op.

De wedstrijd ging intussen door en als de thuisclub niet scoort doet Volharding dit wel. Zij speelden veel attenter en dan is het niet vreemd dat de score op 0-2 werd gebracht. Een fellere Luuk Ruhl strafte een dekkingsfout resoluut af.

Wittenhorst had nu de taak om een ander strijdplan uit de kast te halen. De wil was er zeker. Aan de andere kant was ook duidelijk dat er bij Wittenhorst weinig lukte. Om over dit punt heen te komen probeerde de helle ploeg er iets beters van te maken. Jeroen Verkennis kon toch de aansluitingstreffer maken. Deze hoop was van korte duur. Door een flinke dekkingsfout kon Buijssen het verschil weer op twee brengen.

Het grote overwicht en de kansen in het laatste kwartier gaf helaas geen verbetering in de stand. Ook Volharding had een enkele kans. De uitslag was voor Wittenhorst een grote tegenvaller en zeker het spel. De ploeg staat weer met beide benen op de grond.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Tom Driessen (Tom Spreeuwenberg), Dion van Horne, Nick Driessen, Bono Wijnhoven (Jeffrey Cuppen), Jeroen Verkennis, Giel Beurskens, Joost van Rensch, Daan Verlijsdonk, Martijn van Ooijen (Willem Heijnen), Mats van Biljouw.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst VR1 kende een uitstekende zondag door op eigen veld met 3-0 te winnen van Geldrop. Door deze overwinning zijn de onderlinge verschillen in de top-drie dermate klein, dat het spannende maanden beloven te worden. Het ziet er in ieder geval goed uit.
  • Wittenhorst O23 is tegen haar tweede nederlaag in Divisie 3 opgelopen. Op bezoek bij RKsv Nuenen werd met 4-2 verloren. De weerstand in deze competitie is zichtbaar hoger, wat de ontwikkeling van de spelers alleen maar ten goede zal komen.
  • Wittenhorst 3 heeft een prima prestatie geleverd door op eigen veld sv United 3, dat derde staat, op een gelijkspel te houden: 1-1. Hoewel de laatste plaats hiermee niet verlaten wordt, zal dit toch het nodige vertrouwen geven voor de komende weken.
  • Wittenhorst 4 is er op eigen veld niet in geslaagd om concurrent HBSV 3 achter zich te laten. De bezoekers wisten met 0-2 te winnen en wippen hierdoor over de Horstenaren heen. De kameraden moeten zich voorlopig tevreden stellen met een negende stek.
  • Na een stroeve start heeft Wittenhorst 6 alsnog vrij ruim gewonnen van het derde elftal van SVOC '01: 4-1. Dat mocht ook wel, daar de bezoekers de hekkensluiter zijn in deze competitie. Voorlopig staat ons zesde elftal op een passende plek: zesde.
  • De trein die Wittenhorst 8 heet, blijft doordenderen. Op bezoek bij het elfde team van sv Venray werd overduidelijk gewonnen: 1-8. De koploper blijft hiermee zicht houden op een eventuele titel.
  • Wittenhorst 10 had haar dag niet vandaag. Op bezoek bij Kronenberg 3 werd duidelijk verloren: 4-0. Geen schande natuurlijk: de gastheren staan immers bovenaan. Niet getreurd: met een voorlopig negende plek staan er nog altijd twee teams onder de oranjehemden.