Wittenhorst 2 verliest in extremis

24 maart 2019

Op bezoek bij Margriet in Oss hebben de oranjehemden een zure nederlaag geleden. Al na zes minuten stond er al 2-0 op het scorebord en weer een minuut later was het al bijna 3-0, ware het niet dat de bal op de lat uiteenspatte. De ploeg van Davy Beerens werd compleet overlopen in de beginfase. Tussendoor faalde Jimmie Janssen nog jammerlijk nadat hij oog in oog met de keeper kwam te staan.

Na een kwartiertje kregen de bezoekers steeds meer grip op de wedstrijd en dat resulteerde in een fout in de verdediging van de Ossenaren waar Jimmie Janssen gretig van profiteerde. Nog geen vier minuten later was het Jeffrey Cuppen die de stand gelijk trok door de bal in de kruising te koppen. De prima spelende Cuppen werd een plaag voor de verdediging van Margriet, maar tot nog meer doelpunten leidde dat helaas niet. De eerste helft vloog voorbij, afgewisseld met goede en minder goede momenten. De staf van de Horstenaren was dan ook opgelucht dat de scheidsrechter op zijn fluit blies voor het rustsignaal.

De tweede helft verliep niet zo hectisch al de eerste, maar bij de oranje mannen sloop de vermoeidheid in de benen. Verschillende spelers hadden de laatste weken niet veel speelminuten gemaakt en dat eiste zijn tol. Wat volgde waren een paar hachelijke momenten voor het doel van Ward Jacobs, die weliswaar met kunst en vliegwerk zijn doel schoon hield. Twintig minuten voor tijd ging het alsnog mis na een vrije trap; de bal ging nog eerst tegen de paal maar werd in de rebound alsnog binnen getikt. Nog geen twee minuten later kreeg de ploeg van aanvoerder Nicky Zanders een vrije trap. Luc van Kuijck legde de bal met gevoel bij de eerste paal op het hoofd van de inkomende Jimmie Janssen: 3-3. In de 78e minuut was het weer Janssen die oog in oog kwam met de keeper, maar weer was het de keeper die redde. De bank was al blij als er een punt mee naar huis genomen kon worden, maar het was Margriet dat in de 89e minuut genadeloos toesloeg: 4-3. Die klap kwam hard aan. Nu op naar volgende week: de kwartfinale van de beker tegen EVVC uit Vinkel.

Wittenhorst 2:

Ward Jacobs; Martijn van Ooijen, Nicky Zanders, Joris Peelen, Leon Cuppen (Jeroen Reijnders); Dirk Scheres, Joreno van de Ven, Luc van Kuijck; Jarno Philipsen (Charlie Schatorie), Jimmie Janssen,  Jeffrey Cuppen.