Wittenhorst JO15-5 team van de week!

4 december 2017

Er wordt dit seizoen een mooi verhaal geschreven in de recreatieve C-jeugd. In de JO15-5 spelen dit seizoen maar liefst zes vluchtelingen. Een mooi verhaal over hoe deze ploeg op een geweldige manier naar elkaar is toegegroeid.

Leider William Nefkens vertelt er het volgende over: ‘’We hebben maar 12 spelers en krijgen er geregeld 1 of 2 spelers van andere teams bij, dat is tot nu toe nog steeds prima gegaan. De opstelling is eigenlijk vanaf het begin af aan duidelijk, iedereen weet z’n plaats en weet wat van ‘m verwacht wordt. Dat is heel prettig en daarnaast zijn we een hecht team, ondanks de verschillende nationaliteiten. De onderlinge sfeer is zeer goed te noemen, al met al zijn we allemaal zeer tevreden.

Jelle Strijbosch en Thijs Nefkens zijn de keepers, die om de week afwisselend keepen/voetballen. Daan Kwakkel, Mohammed Al-Sograti, Kevin Geurts en Nour Ghazawi vormen de verdediging.
Justin Volleberg, Ammar Al Hamzeh (aanvoerder) en Koen Herraets zijn de middenvelders en Abdulah Lahmouny, Kawa Dirki en Mustafa Al Hamzeh vormen een gevreesd aanvallend trio.

William: ‘’Ammar en Mustafa zijn tweelingbroers, voelen elkaar perfect aan in het veld en spelen elkaar veel de bal toe. Mohammed komt uit Jemen, Nour, Kawa, Abdulah en de tweelingsbroers Ammar en Mustafa komen uit Syrië. De jongens kunnen niet allemaal even goed Nederlands, maar dat gaat steeds beter en de communicatie verloopt verder prima. Grappige gebeurtenis: Nour was niet aanwezig voor het vertrek naar de uitwedstrijd in Wanssum. Hij kwam toch met de fiets na: stond hij ineens op ’t veld! Hij heeft toch nog de tweede helft kunnen spelen, klasse natuurlijk!’’

‘’De eerste drie bekerwedstrijden werden glansrijk gewonnen, maar in de competitie werden de eerste twee competitiewedstrijden verloren. Naar wat later bleken dit de sterkste teams. Sindsdien werd alles ruim gewonnen, tot aan afgelopen zaterdag, toen met 3-3 gelijk werd gespeeld in Leunen. Een top-vier positie is binnen handbereik, wat natuurlijk prima is. Ondertussen liggen we uit de beker na een nederlaag tegen de JO15-2 van Sparta’18/Kronenberg. Dat is natuurlijk geen schande’’, aldus William.

De ploeg wordt getraind door Stan Nefkens en Marco Joosten met hulp van de leiders Marcel Strijbosch en William Nefkens. Door een langdurige blessure van Stan, wordt de maandagtraining tot aan de winterstop gegeven door telkens twee spelers van de JO19-1. Een mooie geste en het bewijs dat clubliefde nog bestaat. RKsv Wittenhorst is trots op deze ontwikkeling en hoopt dat er aan dit mooie verhaal nog enkele prachtige hoofdstukken worden toegevoegd!