Wittenhorst nipt naar de 4e bekerronde

6 december 2017

Wittenhorst trad de bekerwedstrijd tegen Panningen aan zonder een 6-tal basisspelers. Het bleek inderdaad geen ingespeeld team dat aan de slag ging. Wittenhorst had weliswaar een veldoverwicht, echter de kansen die werden gecreeerd werden niet omgezet in doelpunten.

Panningen kwam toch wel geregeld met snelle aanvallen voor het Horster doelgebied. Vooralsnog bleek de ruststand met een brilstand aan te breken. Het enthousiaste Panningen dacht hier echter anders over. Op slag van rust werd de kans door Roy Cuppen feilloos binnengeschoten, 0-1.

Wittenhorst kon naar de thee met deze onverwachte tussenstand.

Direct na de rust zocht de thuisclub naar de gelijkmaker. In de 55e min. kreeg Michiel Hanssen op aangeven van Willem Heijnen een dot van een kans en werd mooi afgewerkt, 1-1. Wittenhorst probeerde direct orde op zaken te stellen, maar moest wachten tot de 70e min. toen Bart Spreeuwenberg uit een corner snoeihard de 2-1 liet aantekenen.

De wedstrijd was eigenlijk gespeeld. Wittenhorst verzuimde de score te verhogen, alhoewel ook Panningen enkele mogelijkheden kreeg. Het eindsignaal betekende dat Wittenhorst door mag bekeren en de winnaar van de wedstrijd (morgen) Vianan Vooruit-Vitesse'08 zal treffen.

Wittenhorst:

Tissen, van Asten, Bart Spreeuwenberg, Hattu, Peeters, Hemdriks 65. Daniëls), Verlijsdonk, Hanssen,  Bongers, Heijnen, Blenckers (75. Derks).