Wittenhorst schrijft historie

5 april 2018

Het was een typische bekerwedstrijd donderdagavond op sportpark Ter Horst. De publieke belangstelling was bovendien erg groot. Het beloofde dus een heuse bekerkraker te worden. Welke ploeg mag en gaat zich plaatsen voor de landelijk TOTO-bekercompetitie. Zowel De Ster als Wittenhorst zagen wel iets in dit toetje.

De start was voor Wittenhorst wat zenuwachtig. Dit ook doordat de ploeg van de Zuid-Limburgers zonder schroom de Horstenaren tegemoet traden. Wittenhorst moest even op toeren komen. Maar voordat dit lukte kon De Ster via een makkelijk gegeven penalty de stand openen, 0-1. Maarten Neuhaus maakte dit karwei terdege af.

Wittenhorst probeerde het tij te gaan veranderen. Een hevig bombardement van schoten gingen op het doel van Geoffrey Jacobs, echter steeds werd de bal geblokkeerd. Een doelpunt viel in de lucht. Tot de laatste minuut voor de pauze moest de aanhangen wachten tot er gejuicht kon worden. Een steekbal van Daan Verlijsdonk op Marco Daniëlsdie het beslissende tikje gaf aan de meelopende Bart Spreeuwenberg. Met hevige pijn in zijn ribben kon Bart zijn laatste goede zaak doen om niet meer terug te komen, 1-1.

Na de pauze een beter spelend Wittenhorst dat beter in de wedstrijd zat. Het had veelal een veldoverwacht, maar de achterhoede moest alert zijn voor de toch wel gevaarlijke uitvallen. Aan beide zijden had een doelpunt kunnen vallen. Echter het merendeel was toch wel voor de thuisclub. Het liet zich aanzien dat de wedstrijd via penalty's beslist moest gaan worden.

Inderdaad dit was het geval. Met veel spanning en emotie zochten beide ploegen het gekozen doel uit. Wittenhorst mocht gaan beginnen. Kevin van Asten opende het bal en schoot onberispelijk binnen, 1-0. De Ster schoot ook feilloos binnen, 1-1. Daan Verlijsdonk maakte met een bekeken schot de 2-1. De spanning steeg toen een speler van De Ster miste, Sjors Witt hield het doel schoon. Wittenhorst bleef in de verdere serie foutloos, Rob Zanders, Bart Zanders. De Ster bleef ook bij, tussenstand 4-3. De allerbesliste penalty kwam van de voeten van Thom Derks. Als een granaat vloog de bal achter de doelman. Een enorm gejuich klonk over het donkere sportpark.

Wittenhorst was zo juist geplaatst voor de halve finale en mag het nu gaan opnemen tegen klassengenoot Bekkerveld in Heerlen. De datum is nog niet bekend, daar op deze datum ook tegen Bekkerveld gespeeld dient te worden in competitieverband.

Mannen proficiat.