Wittenhorst stopt met gebruik kunstgrasvelden

28 november 2016

Naar aanleiding van de berichtgeving van de NOS in het journaal van zondag 27 november hebben de besturen van RKSV Wittenhorst en Sparta ’18 in overleg met de gemeente Horst aan de Maas besloten om per direct en tot nader bericht te stoppen met het voetballen en trainen op de kunstgrasvelden.

Eerder werd besloten om het standpunt van de KNVB te volgen en door te spelen op de velden. Nu uit de eerste onderzoeksresultaten blijkt dat er op meerdere kunstgrasvelden in Nederland daadwerkelijk hogere hoeveelheden kankerverwekkende stoffen aangetroffen zijn in de korrels herziet het bestuur dit standpunt.

De gemeente Horst aan de Maas voert op dit moment onderzoek uit naar het rubbergranulaat op de kunstgrasvelden in de gemeente. Aangezien het resultaat van dit onderzoek nog enkele weken op zich laat wachten heeft het bestuur besloten geen onnodige risico's betreffende het spelen op kunstgrasvelden te willen nemen. Afhankelijk van het resultaat van het onderzoek zullen verdere stappen worden ondernomen. Tot die tijd worden er geen trainingen en wedstrijden meer gehouden op de kunstgrasvelden.

De teams van beide verenigingen worden later geïnformeerd over de gevolgen van de beslissing voor de geplande trainingen en wedstrijden.