Wittenhorst verwelkomt de Gemeente Horst aan de Maas als Maatschappelijk Partner

16 juni 2013

Afgelopen vrijdag, 14 juni, ondertekenden burgemeester Kees van Rooij namens de gemeente Horst aan de Maas en voorzitter Ton Hagens namens RKsv Wittenhorst een partnerovereenkomst waarmee zij formeel maatschappelijk partners zijn geworden. Het doel van de overeenkomst is samen activiteiten en/of diensten te ontwikkelen waar beide partijen voordeel uit kunnen behalen. Voor RKsv Wittenhorst is dit een manier om invulling te geven aan het principe van ‘maatschappelijk’ verenigen.

ondertekening.jpg

RKsv Wittenhorst vindt het belangrijk om de Horster gemeenschap meer te bieden dan sport alleen. De vereniging zal vanuit dit partnerschap onder meer uitkeringsgerechtigden vrijwilligerswerk bieden op of rond het sportpark, dit in samenwerking met de gemeente. Ook zal Wittenhorst haar netwerk inzetten om mensen te helpen bij re-integratie of het langzaam toegroeien naar werk.

De gemeente zorgt op haar beurt onder andere voor de verbinding van Wittenhorst met (collega)verenigingen in de regio, cultuurtechnisch onderhoud aan de (kunst)grasvelden, budget voor klein onderhoud en stelt waar nodig kennis ter beschikking ter ondersteuning van de organisatie Wittenhorst. Voor de gemeente past dit partnerschap in de visie die de gemeente heeft: iedereen zolang mogelijk mee laten doen in de samenleving door uit te gaan van wat mensen kunnen en door inzet van mogelijkheden binnen het eigen dorp of de gemeente, in dit geval de sportvereniging Wittenhorst.

RKsv Wittenhorst ziet het partnerschap als invulling van haar maatschappelijke doelstelling die breder is dan sport alleen. Naast de gemeente kent de club momenteel nog vier andere maatschappelijk partners te weten Mindworkz, Parkhotel Horst, Fysiotherapie Westsingel en Rotary Horst aan de Maas.

De partnerovereenkomst werd getekend tijdens een bijzonder interessant bedrijfsbezoek aan de  uitstekend geoutilleerde  Limgroup in Horst.  Limgroup is  recent toegetreden tot de Business Partners van RKsv Wittenhorst en heeft het “Jong Oranje” “initiatief geadopteerd.  Op onderstaande foto overhandigt Ton Hagens het nieuwe tenue van “Jong Oranje” aan Piet Beurskens, de Sales Manager van de Limgroup. Tijdens de bijeenkomst verzorgde Stijn Vullings een interessante voordracht waarmee hij de bezoekers mee nam in de wijze waarop MVV in de regio Maastricht het maatschappelijk verenigen momenteel gestalte geeft.

limgroeptenu2.jpg

Na afloop was er gelegenheid om, onder het genot van een hapje en een drankje, nog even te netwerken. RKsv Wittenhorst bedankt Limgroup voor de uitstekend verzorgde ontvangst en de interessante kennismaking met de succesvolle bedrijfsactiviteiten.