Word verenigingsscheidsrechter en maak het verschil

2 oktober 2024

Onze vereniging heeft altijd behoefte aan scheidsrechters om ervoor te zorgen dat wedstrijden van onze jeugdteams vanaf JO11 niet worden afgelast. Heb jij altijd al willen bijdragen aan het voetbal, maar weet je niet precies hoe? Dan is dit je kans! Binnenkort start er weer een cursus voor verenigingsscheidsrechter, en we willen jou erbij hebben!

De cursus bestaat uit vier avonden in Horst, bij de buren van ons sportpark, bij COVS scheidsrechtervereniging Horst-Venray. De scheidsrechterscursus is toegankelijk voor iedereen vanaf 14 jaar. De kosten kunnen volledig worden vergoed via het Lokaal Sportakkoord, dus dat hoeft geen belemmering te zijn om deel te nemen. Help ons ervoor te zorgen dat elke wedstrijd een scheidsrechter heeft en je leert ook nog eens op een leuke manier alle spelregels van het voetbal kennen! Wie weet word jij daarna wel de spelregelkampioen van Nederland :).

Wist jij bijvoorbeeld dat "Als de bal de scheidsrechter raakt en in het spel blijft, gaat het spel gewoon door, tenzij de scheidsrechter een significant voordeel veroorzaakt voor een van de teams. In dat geval kan hij een scheidsrechtersbal toekennen." of "Als een speler zonder toestemming het speelveld verlaat en vervolgens terugkomt, kan de scheidsrechter deze speler een gele kaart geven." Dit en natuurlijk nog veel meer leer je in de cursus.

Cursusdata

• Maandag 14 oktober 2024, 19:00 - 22:00 uur
  • Maandag 4 november 2024, 19:00 - 22:00 uur
  • Maandag 9 december 2024, 19:00 - 22:00 uur
  • Maandag 27 januari 2025, 19:00 - 22:00 uur

Meld je snel aan via de KNVB-website: Inschrijfportaal (Zoek op Horst) of direct inschrijven. Laat zien dat jij het verschil kunt maken!

Aankomend weekend start de week van de scheidsrechter, we plaatsten eerder al een artikel om jouw favoriete amateurscheidsrechter te nomineren voor Amateursscheidsrechter Van Het Jaar 2024, we zullen onze scheidsrechter deze week extra in het zonnetje zetten. Jij ook?