Zaal 1 - Dubbel Verslag (6 punten)

15 januari 2013

Wittenhorst 1 - ZV United 1 12-1

Zaal 1 is meer dan uitstekend uit zijn 'winterstop' ontwaakt.
Kinderlijk eenvoudig (12-1) is ZV United 1, in tegenstelling tot de heenwedstrijd, aan de kant gezet.

Vanaf het begin kozen de Oranjemannen er voor druk te zetten op de doelmond van ZV United. Dit resulteerde vanaf het begin tot einde in eenrichtingsverkeer. ZV United wist zich eenvoudig weg geen raad met de constante druk.

De ene na de andere schitterende aanval en goal werd uit de hoge hoed getoverd.

Ruststand 5-0. Eindstand 12-1.

Het was ook de EERSTE maal dit seizoen dat Zaal 1 met een volledig basisteam kon aantreden. Het resultaat was meteen zichtbaar.

Als er dan toch een puntje van kritiek gegeven mag worden: de enige tegentreffer in de wedstrijd absoluut onnodig. (aan de andere kant: het leverde ook wel een extra schaal bitterballen op!)

Doelpuntmakers
1-0 Peter aka Das Futsalphantom
2-0 Vincent
3-0 Gijs
4-0 Peter
5-0 Vincent
6-0 Peter
7-0 Vincent
8-0 Dorian
9-0 Daan
10-0 Daan (Goal of the match – Prachtige draai om de as en schot hard door het midden)
11-0 Vincent
12-1 Vincent

Panningen 1 - Wittenhorst 1  3-7

Na de uitstekende thuiswedstrijd volgde een wedstrijd tegen laagvlieger Panningen (een na laatste). Op papier dus een in-de-pocket wedstrijd. Ook nu werd er vanaf het begin vol de aanval gezocht. Maar door de nodige pech, prima keeperswerk en toch wat slordige afwerking en gemakzucht(!?!) wilde de bal maar niet in het doel ploffen. Het was dan ook ongelooflijk hoe lang de 0-0 op het bord bleef staan. Uiteindelijk (na ca 15 min) was daar toch Bart V die de 1-0 wist te scoren. Door een stilstaande situatie kwam Panningen weer langszij (1-1).

Rust.

De tweede helft een zelfde spelbeeld. Wittenhorst was heer en meester maar kon nog steeds geen afstand nemen. Vincent wist na 10 minuten de 1-2 te scoren. Lang kon Wittenhorst hier niet van genieten want via een snoeihard schot kwam Panningen voor de tweede maal langszij (2-2).
Gelukkig zorgde Bart V niet veel later voor wederom een verdiende voorsprong.

Het kantelpunt van de wedstrijd zou echter het uitvallen van de keeper aan Panningen zijde blijken. De laatste 7 minuten wist W’horst hierdoor alsnog ruim uit te lopen. Das Futsalphantom kreeg het nog even op zijn heupen.

2-4 Peter, 2-5 Bart V, 2-6 Peter, 3-7 Peter

Doordat de concurrentie punten heeft laten liggen staat Zaal 1 nu virtueel aan kop (minste puntenverlies en beste doelsaldo)

Volgende week staat weer een vervelende zaterdag wedstrijd op het programma, Venlo 2000, op basis van het vertoonde spelbeeld in de thuiswedstrijd verrassend laag geklasseerd.